اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

انتشار 3 مجموعه از آثار انتخابی همایش صباحی بیدگلی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی صباحی بیدگلی از انتشار آثار انتخابی این همایش در قالب سه مجموعه خبر داد.

انتشار 3 مجموعه از آثار انتخابی همایش صباحی بیدگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اصغر دادبه بعدازظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی بیدگلی با اشاره به قدمت بیش از یک‌هزار ساله تشیع در کاشان گفت: صباحی بیدگلی مرثیه‌سرای نامی ایران و پیشاهنگ شعر دوره بازگشت بوده و نکوداشت این شاعر بزرگ گامی در راستای نشر و گسترش فرهنگ تشیع محسوب می‌شود به خصوص که کاشان در این امر پیش‌قدم بوده است.

وی بزرگداشت یاد و نام مفاخر فرهنگی ایران را عامل مهمی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و افزود: بزرگان علم و ادب ایران، هویت ملی ما هستند و نشر آثار فکری و شیوه زندگی این بزرگان عامل حفظ هویت و بقای فرهنگی کشور است.

این مسئول تصریح کرد: معرفی و شناساندن فرهنگ و مفاخر کشور به ما کمک می‌کند تا به بسیاری از اهداف سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی خود دست پیدا کنیم.

این مسئول در ادامه آثار ارائه شده به این همایش را 190 خلاصه مقاله اعلام کرد و افزود: این آثار در قالب موضوعاتی از قبیل، قرآن و حدیث، سبک‌شناسی، بلاغت، زندگی، کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی شاعر نوشته شده که تمامی این آثار به چاپ می‌رسد.

دبیر کمیته علمی همایش صباحی بیدگلی با اعلام این مطلب که از این تعداد 30 اثر انتخاب و در سه مجموعه منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آثار داخلی مقالاتی نیز از کشورهای سوئیس، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، هند، ارمنستان، سوریه، پاکستان، بنگلادش و افغانستان نیز به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی همچنین از گردآوری بیش از 700 صفحه از نسخ صباحی بیدگلی خبر داد و افزود: یک نسخه از آثار این شاعر در دانشگاه پرینستون آمریکا موجود است و تاکنون دو بار هم در داخل کشور نسخ صباحی منتشر گردیده که البته به شیوه علمی نبوده که ما قصد داریم این نسخ را به صورت علمی گردآوری و منتشر کنیم.

دبیر اجرایی این همایش نیز از برگزاری شب شعر صباحی بیدگلی در روز دوم همایش خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، خوشنویسی، میراث فرهنگی و گردشگری با موضوع مردم‌شناسی کاشان و نیز رونمایی از تمبر یادبود این شاعر نامی از برنامه‌های جنبی همایش است.

عبدالرضا مدرس‌زاده افزود: آثاری که به مناسبت این همایش منتشر می‌شود می‌تواند در قالب فهرست کتب و پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان قرار گیرد.

همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی بیدگلی، مرثیه‌سرای نامی ایران و پیشاهنگ دوره بازگشت نهم تا یازدهم آبان‌ماه سال‌جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در سه محور زندگی صباحی، هنر و اندیشه صباحی و پس از صباحی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول