اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت شعر آیینی خراسان شمالی:

انجمن شعر آیینی در خراسان شمالی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: یکی از پیشکسوتان شعر آیینی در استان خراسان شمالی گفت: این استان دارای شاعران پیشکسوت و جوان در زمینه شعر آیینی است که نگارش‌های خوبی از خود بر جای گذاشتند.

انجمن شعر آیینی در خراسان شمالی تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری کنگره شعر آیینی قاسم مهرنیا اظهار داشت: برای ساماندهی شاعران و ایجاد رویه مناسب در عرصه شعرهای آیینی و برقراری زمینه تبادل نظر و اطلاعات بین این گروه نیازمند تشکیل انجمن شعر آیینی در این استان هستیم.
وی گفت: مراحل اولیه کار انجمن شعر آیینی در خراسان شمالی انجام شده و باید در این بخش دستگاه متولی فرهنگی در استان زمینه را برای تشکیل این تشکل فرهنگی و هنری فراهم آورد.
مهرنیا افزود: تشکیل انجمن شعر آیینی می‌تواند اشعار آیینی موجود در استان با حمایت‌هایی که از سوی این تشکل انجام می‌گیرد را ساماندهی و در قالب کتاب‌ها گردآوری کرده و در اختیار خوانندگان به ویژه نسل جوان قرار داد.
وی اضافه کرد: آنچه که امروزه به عنوان شعر آیینی در جامعه ما مطرح شده همان شعرهای مذهبی و توحیدی است که در گذشته‌های دور نیز دوستداران اهل بیت در این بخش فعال بودند.
وی اظهار داشت: شهرت اکثر شاعران و علاقه‌مندی مردم ایران به خصوص دوستداران اهل بیت (ع) به این شاعران برگرفته از پرداختن آنها به شعر آیینی و مذهبی در مدحت و منقبت اهل بیت (ع) است.
مهرنیا افزود: اینکه امروز استاد شهریار در جامعه ما مورد استقبال مردمی قرار گرفته به خاطر پرداختن این شاعر بزرگ قرن معاصر به شعر آیینی در کنار سایر اشعارش بوده است.
پیشکسوت عرصه شعر آیینی استان خراسان شمالی گفت: باید با تشکل انجمن شعر آیینی و دعوت از شاعران بزرگ شعر آیینی در سطح کشور بنیه علمی شاعران شعر آیینی استان را تقویت کنیم.
مهرنیا برگزاری نخستین کنگره شعر آیینی را در استان خراسان شمالی اقدامی مثبت در معرفی شعر آیینی به جامعه دانست و گفت: امروزه مردم ما از شعرهای آیینی اطلاع زیادی ندارند و برگزاری کنگره‌های شعرهای آیینی می‌تواند این کاستی موجود را در جامعه پر کند.
وی اضافه کرد: باید با برگزاری کنگره شعر آیینی نسبت به تقویت بنیه علمی شعر اقدام و استعدادهای موجود در جامعه به خصوص جوانانی که در این بخش فعالند را جذب کنیم.
وی افزود: علاوه بر آن با برگزاری کنگره شعر آیینی می‌توانیم جوانانی که در سایر بخش‌های شعر فعالیت دارند را به سمت شعرهای آیینی در کنار سایر اشعار سوق داده و این روند خود موجب نوگرایی در بخش شعر آیینی می‌شود.
کنگره شعر آیینی اوایل اسفندماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول