اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع)

دومین همایش ادبی عاشورایی خاتون کربلا برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین همایش ادبی عاشورایی خاتون کربلا با حضور مداحان و شاعران اهل بیت(ع) در کرمانشاه برگزار شد.

دومین همایش ادبی عاشورایی خاتون کربلا برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، دومین همایش ادبی عاشورایی خاتون کربلا در کرمانشاه برگزار شد.
این گزارش حاکی‌است،‌ در این همایش که به همت کانون مداحان و شاعران اهل بیت(ع) استان کرمانشاه در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، مداحان، شاعران و سخنرانان به سخنرانی و شعرخوانی درباره ائمه اطهار (ع) خاصه حضرت امیر، امام علی (ع) پرداختند.
بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این همایش ادبی عاشورایی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش به میزبانی کرمانشاه تجلیل از پیر‌غلامان و پیشکسوتان مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) بوده و مداحان، ذاکران و شاعرانی از سراسر ایران به ویژه استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام،‌ همدان، لرستان، زنجان، مرکزی و خراسان رضوی در دومین همایش ادبی عاشورایی خاتون کربلا حضور پیدا کرده‌اند.
قبادی تاکید کرد: تقارن برگزاری این همایش با 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و از طرفی مصادف‌شدن این مراسم با پنجم صفر سالروز شهادت بنت‌الحسین، حضرت رقیه خاتون‌ (س) از برکات معنوی است.
در ادامه این همایش، محمد تقی مقدسی، مداح پیشکسوت کرمانشاهی به مدیحه‌سرایی در مدح حضرت رقیه (س) پرداخت.
بر اساس این گزارش، محمد سهرابی، شاعر دلسوخته اهل بیت(ع) نیز در این همایش سروده‌ای بلند‌بالا در مدح حضرت امام علی (ع) قرائت کرد که با استقبال بی‌نظیر حضار مواجه شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول