اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

شعر آیینی زبانی گویا برای تبیین سیره اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: امروز تمام اقشار جامعه نیازمندند تا با زبان‌های مختلف هنری با مباحث معنوی به خصوص زندگی ائمه اطهار(ع) و سجایای اخلاقی آنها آشنا شوند که شعر آیینی راهکار مناسبی در این راستا است.

شعر آیینی زبانی گویا برای تبیین سیره اهل بیت(ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شعر آیینی در این استان آن را اقدامی مناسب برای آشنایی مردم با مضامین شعر آیینی دانست.

وی افزود: امروز علاوه بر جوانان، تمام اقشار جامعه نیازمندند تا با شیوه‌های مختلف و زبان‌های مختلف هنری با مباحث معنوی به خصوص زندگی ائمه اطهار(ع) و سجایای اخلاقی آنها آشنا شوند و شعر آیینی راهکار مناسبی برای این بخش است.

شفقت تصریح کرد: ما نیاز داریم تا مفاهیم دینی و معنوی را با زبان‌های روز دنیا که شعر یکی از این زبان‌هاست به نسل جوان منتقل کنیم و با ایجاد جاذبه این گروه را جذب کنیم.

وی اظهار داشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی خوبی در حال اجراست و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از این برنامه‌ها انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: به دلیل گستردگی کارهای فرهنگی به خصوص برگزاری کنگره‌های معنوی باید تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی که سابقه فعالیت در این بخش را دارند، در این راستا یاری رسان باشند.

وی بار دیگر از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی تاثیر گذار خواسته تا در این جهت فعال‌تر عمل کنند.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: باید با گسترش فعالیت‌های ناب فرهنگی جوانان را به این گونه فعالیت‌ها جذب کنیم تا بتوانیم جوانان را از آسیب‌های اجتماعی مصون بداریم.

نخستین کنگره شعر آیینی اوایل اسفندماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول