اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل

طرح مطالعه جامع توسعه مناطق عشایری اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: طرح مطالعه جامع توسعه مناطق عشایری استان اردبیل با قرار گرفتن در اولویت برنامه‌‌ها اجرایی می‌شود.

طرح مطالعه جامع توسعه مناطق عشایری اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان نیر اظهار داشت: عشایر استان اردبیل قشر مهمی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند که تقویت بسیاری از سطوح مرتبط با آنان ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه عشایر استان اردبیل بازوی توانمندی برای تولید و اقتصاد استان محسوب می‌شوند، افزود: در مرزها نیز عشایر غیور ما حافظان و مرزبانان مستحکم و بی پیرایه‌ای هستند که تمام این خصوصیات ایجاب می‌کند تا نسبت به سرنوشت آنان خود را مسئول‌تر بدانیم.

این مسئول با بیان اینکه تولیدات عشایر در استان اردبیل به ارزش 2هزار و 140 میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: این تولیدات عشایر شامل تمام نیازمندی‌های دامی، گوشتی و لبنیاتی در استان اردبیل است.

وی عمده‌ترین مشکل عشایر را نبود راه‌های مناسب برای کوچ آنان اعلام کرد و گفت: عشایر استان اردبیل 5.6 جمعیت عشایری کشور را تشکیل می‌دهند که در قالب 12 هزار و 818 خانوار با 66 هزار و 521 نفر در عشیره‌ها و قبیله‌های متعدد زندگی می‌کنند.

آذری با بیان اینکه ما شاهد نگهداری یک میلیون و  500 هزار واحد دامی توسط عشایر استان اردبیل هستیم، تصریح کرد: عشایر استان اردبیل 25 درصد گوشت تولیدی استان اردبیل را تامین می‌کنند به طوری که 10هزار و 400تن گوشت قرمز ، 43 هزار و 500 تن شیر ، 5 هزار و 400 تن پنیر و یک هزار و 500 تن پشم تولید می‌کنند.

وی به برنامه‌های اداره کل امور عشایر استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های عشایری بر ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، بهسازی و بازگشایی راه‌ها، احداث راه عشایری، آموزش و ترویج آبرسانی سیار، احداث آبشخور دام، جایگزینی سوخت فسیلی، توزیع گاز مایع، احداث جایگاه سوخت، عملیات اجرایی اسکان، عملیات عمرانی با اهداف ایجاد اشتغال پایدار، اسکان دایم گروهی عشایر و طرح مطالعات جامع توسعه مناطق عشایری متمرکز شده است.

سیدحمید عباداللهی فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه با اشاره به راه‌های عشایری منطقه ابراز داشت: راه عشایری شهرستان نیر 200 کیلومتر است که برخی از این راه‌ها نیاز به بازسازی دارند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول