اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین گروه از عشایر ابرکوه برقدار شدند

خبرگزاری فارس: مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: عشایر ابرکوه به عنوان نخستین گروه از عشایر استان یزد از نعمت برق برخوردار شدند.

نخستین گروه از عشایر ابرکوه برقدار شدند

مهدی غیب‌الهی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه برق‌رسانی به عشایر ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از مناطق ییلاقی عشایر ابرکوه در منطقه کهریزک بوانات فارس قرار دارد که در این منطقه بالغ بر 30 خانوار عشایری ابرکوه ساکن هستند.

وی افزود: نبود برق در منطقه به علت آنکه بیش از شش ماه این خانوارها در این محل ساکن هستند، زندگی آنها را با بحران مواجه کرده بود و خانواده‌ها حاضر به اسکان در این محل نبودند.

غیب‌الهی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی عشایر در منطقه و حمایت از آنها که به گفته امام راحل، سرمایه‌های انقلاب هستند، تصمیم به کمک گرفتیم و به لطف خدا و حمایت معاونت بهبود تولیدات دامی و امور عشایری استان یزد، پروژه برق‌رسانی به منطقه کلید خورد.

این مسئول بیان کرد: با بهره‌گیری از بیش از 2هزار متر شبکه فشار متوسط ، بیش از هزار متر شبکه فشار ضعیف و دو دستگاه ترانس 25 کیلووات، ظرف 40 روز کار برق‌رسانی به این مناطق به انجام رسید.

وی در مورد دیگر فعالیت‌های انجام شده در شهرستان ابرکوه برای عشایر این شهرستان اظهار داشت: تاکنون بیش از 20 باب حمام و سرویس بهداشتی در منطقه علم آباد بوانات از مناطق ییلاقی عشایر ابرکوه ساخته شده است.

غیب‌الهی افزود: بیش از 10 دستگاه موتور برق سیار نیز به مناطقی که امکان برق‌رسانی به آنها وجود ندارد، تحویل داده شده همچنین ساخت بیش از 10 اتاق نشیمن برای اسکان عشایر نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی در مورد برنامه‌های آینده امور دام جهاد کشاورزی برای عشایر شهرستان ابرکوه بیان کرد: تصمیم داریم برق‌رسانی به علم آباد را نیز با افزودن ترانس تکمیل کنیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول