اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره کودک و نوجوان نمایش داده می‎شود

«روییدن در باد» دریچه‎ای برای لمس مشکلات عشایر

خبرگزاری فارس: «روییدن در باد» این فیلم گرچه دغدغه عموم مردم نیست اما گوشه‌ای از مشکلات عشایر کشور را نشان می‎دهد که برای آشنایی مخاطبان با این شیوه از زندگی خالی از لطف نیست.

«روییدن در باد» دریچه‎ای برای لمس مشکلات عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «روییدن در باد» روایتی از رهبر قنبری است، این فیلم که در جشنواره مسکو توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند در لیست اسامی فیلم‎های بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان قرار دارد که نشان می‎دهد رهبر قنبری قصد دارد، فیلمش را در جشنواره‎های داخلی نیز محک بزند تا ببیند روییدن در باد تا چه اندازه در جلب مخاطب ایرانی موفق است.

این فیلم در شهر اردبیل فیلمبرداری شده است و در جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته است.

«روییدن در باد» قصد دارد، به کارگردانی حسن امجدی مقدم با حمایت و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به مسائل و مشکلات 8 میلیون نفر از هموطنان عشایر و کوچ نشین بپردازد، که چگونه و به چه نحوی با سختی‎های زندگی سیار دست و پنجه نرم می‎کنند و کودکان آنها چه دغدغه‎هایی دارند و با پشت سر گذاشتن چه دشواری‎هایی به تحصیل ادامه داده و راه باز نمی‎ماند.

داستان این فیلم گرچه دغدغه عموم مردم نیست اما گوشه‎ای از مشکلات قشر عشایر کشور را نشان می‎دهد، که برای آشنایی مخاطبان با این شیوه از زندگی خالی از لطف نیست.

«روییدن در باد» داستان پسر 14 ساله‌ای به نام اصلان را به تصویر می‎کشد که مجبور است امتحانات  خود را در مسیر کوچ ایل از قشلاق به ییلاق بگذراند، رهبر قنبری پس از اکران این فیلم در جشنواره مسکو گفته است: بدیهی است که ما نیز به عنوان عضوی از جامعه ایرانی از مسایل و مشکلات کوچ‌نشینان آگاهی داریم و می‎دانیم که آنها به دلیل نوع زندگی خاصشان وقتی گذرشان به شهر می‎افتد احساس بیگانگی و ناراحتی می‌کنند و حتی ممکن است از رفتار خود انتقاد کنند و ما سعی کردیم با به تصویر کشیدن این مسایل به آنها کمکی کرده باشیم.

رهبر قنبری در مقام کارگردان آثاری همچون پرنده باز کوچک، او، عروسی حسین و روییدن در باد را در کارنامه کاری خود دارد.

کوهای سر به فلک کشیده سبلان در مدت هشت ماه لوکیشن رهبر قنبری و بازیگرانی همچون امید زندگانی، گوهر خیراندیش، حسین عابدینی، یلدا قشقایی، ذبیح افشار،‌ قاسم سید سیاح برای ساخت این فیلم بوده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول