اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

نخستین مانور استانی تیم‌های عملیاتی در بلایا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: نخستین مانور استانی تیم‌های عملیاتی بهداشتی در بلایا، در شهرستان کنگاور برگزار خواهد شد.

نخستین مانور استانی تیم‌های عملیاتی در بلایا برگزار می‌شود

حشمت‌الله عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کنگاور گفت: این مانور که سازمان مدیریت بحران استان، دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی انتظامی استان، آب و فاضلاب شهری و روستایی و شبکه بهداشت و درمان همه شهرستان‌های استان در آن شرکت خواهند داشت، بیست و چهارم و بیست و پنجم مهر ماه سال‌جاری در اردوگاه قدس واقع در سه‌راهی نهاوند انجام خواهد شد.

عزیزی با اشاره به اینکه بلایا گاهی بدون کمک‌های ملی و بین‌المللی به فاجعه‌های انسانی منتهی می‌شوند، گفت: بلایا به‌صورت غافلگیرکننده و اجتناب‌ناپذیر رخ داده و به‌علت گستردگی تاثیر به منابع مادی و انسانی و قطع روند طبیعی حیات، خارج از ظرفیت و توان تطابق جوامع است.

وی افزود: شاید یکی از دلایل عمده متحمل شدن این همه خسارت، عدم مدیریت و برنامه‌ریزی از قبل برای رویارویی با بلایا و عدم آمادگی برای مقابله با عوارض نامطلوب آنها پس از وقوع باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کنگاور، ارتقاء هدایت و راهبری تیم‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به حوادث طبیعی و واکنش سریع در کنترل عوامل محیطی را هدف کاربردی این مانور برشمرد و تصریح کرد: تعیین آمادگی عملیاتی تیم‌های بهداشتی در شناسایی و ارزیابی نقاط آسیب‌پذیر برای کاهش صدمات و تلفات انسانی، جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، شناسایی و ارزیابی محل‌های دفن اجساد، شناسایی و ارزیابی سلامت آب شرب منطقه و محل‌های امن اسکان؛ از جمله مهمترین اهداف اختصاصی این مانور به‌شمار می‌رود.

عزیزی آلودگی منابع آب آشامیدنی، از بین رفتن منازل، ایجاد وقفه و اختلال در سیستم دفع زباله و فاضلاب و انباشته شدن آنها در محیط زندگی را از مهمترین آثار بلایا بر محیط برشمرد و گفت: آلودگی مواد غذایی، افزایش ناقلان، اجساد انسانی، لاشه‌های حیوانی و اپیدمی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر از دیگر آثار بلایا بر محیط به حساب می‌آیند.

وی سرخک، عفونت‌های حاد تنفسی و مالاریا را از جمله مهمترین همه‌گیری‌های بعد از بلایا دانست و آمادگی عملیاتی تیم‌های بهداشتی در ساعات نخستین حادثه برای کنترل این عوامل را تعیین‌کننده خواند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول