اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 39 دستگاه شورای مدیریت بحران

مانور کاهش اثرات بلایای طبیعی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته اثرات بلایای طبیعی، 39 دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان با شرکت در مانور هفته اثرات بلایای طبیعی توان خود را در مقابله با حادثه احتمالی به نمایش گذاشتند.

مانور کاهش اثرات بلایای طبیعی در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان پیش‌ازظهر امروز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان آگاهی عمومی مردم به اثرات ناشی از حوادث اندک است، اظهار داشت: هرچه میزان آگاهی‌ها در زمینه مواجهه با حوادث افزایش یابد به همان میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد.

مزروعی بر ارتقای دانش و آگاهی‌های عمومی از حوادث ناشی از بلایای طبیعی و نقش مهم مردم در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: شهرستان کاشان به لحاظ جلوگیری از خطرات ناشی از سیل و زلزله نیازمند آمادگی هرچه بیشتر مردم و دستگاه‌های امدادی و خدماتی است.

این مسئول با اشاره به حادثه‌خیز بودن شهرستان کاشان و رتبه دوم این شهرستان در وقوع حوادث استان اصفهان گفت: در هنگام بروز حوادث آن چیزی که می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث را کاهش دهد ارتقای دانش و آگاهی‌های عمومی است که سعی شده در برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی این آگاهی‌رسانی صورت گیرد.

به گفته وی مدیریت بحران شهرستان کاشان در این زمینه هر 45 روز یک جلسه ستادی در سال داشته و به طور متوسط هر دو ماه یک مانور به صورت عملیاتی و یا لحظه صفر برای شناسایی میزان آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسانی و امدادی در برنامه دارد.

در این مانور 100 دستگاه‏ امدادی و خدماتی از 39 دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان مانند پلیس راهور، نیروی انتظامی، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، اداره برق، شرکت گاز، شرکت آبفا، شهرداری، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شرکت مخابرات، راهداری، راه و ترابری، امداد خودرو و اداره حمل و نقل و پایانه‏‌ها حضور داشتند. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول