اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

اجرای مانور بزرگ اطفاء حریق همزمان با افتتاح پایگاه امداد جنگل در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از اجرای مانور بزرگ اطفاء حریق همزمان با افتتاح پایگاه امداد جنگل با حضور مسئولان کشوری در گلستان خبر داد.

اجرای مانور بزرگ اطفاء حریق همزمان با افتتاح پایگاه امداد جنگل در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان‌ رسول حسام عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان با گرامیداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با همکاری دستگاه‎های مختلف اجرایی استان برنامه‎های مختلفی خواهیم داشت و رویکرد برنامه‎ها نیز بر مبنای آموزشی است.

وی از برگزاری سمینار آموزشی در پایان هفته متناسب با موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد و تصریح کرد: مدیریت بهینه آب، اجرای مانور توسط جمعیت هلال احمر استان و سایر دستگاه‎های اجرایی از جمله شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق و ... را متناسب با وظیفه‎مندی‎شان در راستای آمادگی انجام خواهیم داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه کارگاه‎های آموزشی مختلفی در استان برنامه‎ریزی شده است ابراز داشت: کارگاهی با همکاری جهاد کشاورزی با حضور تعدادی از متخصصان داخلی و خارجی در راستای اهمیت کشاورزی حفاظتی در زمینه کاهش خسارت‎های ناشی از سیلاب برگزار می‎شود.

حسام شکست سدها را از جمله برنامه‎های آموزشی دیگر در سطح استان یاد کرد و افزود: کارگاه آموزشی آب منطقه‎ای در کنار همایشی که با مضمون مدیریت بهینه مصرف آب تدارک دیده شده در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‎شود.

وی بیان کرد: برنامه‎های آموزشی در قالب برنامه‎های صدا و سیما نیز با حضور کارشناسان پیش‌بینی شده و مدیران در راستای ارائه اقدامات در زمینه بلایای طبیعی و برنامه‎های آموزشی اطلاع‎رسانی می‎کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص اینکه اقدامات خوبی در زمینه احیای بافت‎های فرسوده در دستور کار بوده است بیان کرد: نقش مردم در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار است و دولت نیز حداقل‎هایی با منابع محدود متناسب با وضعیت موجود برنامه‎ریزی کرده است.

حسام اضافه کرد: معتقدم حال که دولت با جدیت برای حفظ جان مردم حرکت می‌کند شهروندان نیز باید از این طرح استقبال کرده و اهمیت ویژه‎ای برای این موضوع قائل شوند و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی‎های مردم در راستای کاهش خطرپذیری گام‎های ارزنده‎ای برداشته شود.

وی در خصوص سیل گفت: چند سالی است که برای ایمن‎سازی روستاهای در معرض خطر اقدامات خوبی صورت گرفته است که البته یکسری مشکلات از ناحیه عوامل اجرایی و محدودیت‎های اعتباری است و برخی از مشکلات نیز از ناحیه مردم ناشی می‎شود اما در مجموع باید به یک نقطه مشترک برسیم تا بتوانیم در کاهش خطرپذیری با اولویت پیشگیری و سپس آمادگی برای مقابله در جلوگیری از حادثه گام برداریم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول