اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین زهرا:

همایش‌های گفتمان دینی در مدارس بویین زهرا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین زهرا گفت: سلسه همایش‌های گفتمان دینی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دینی در مدارس بویین زهرا برگزار می‌شود.

همایش‌های گفتمان دینی در مدارس بویین زهرا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه هم‌زمان با آغاز مهر‌ ماه اجرای برنامه‌های گفتمان‌های دینی نیز در مدارس و دانشگاه‌های شهرستان بویین زهرا آغاز شده، اظهار کرد: این برنامه با رویکرد افزایش بصیرت و آشنایی جوانان و نوجوانان با مقوله‌های دینی در بویین زهرا به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: قرار است با توافقات صورت گرفته در این طرح روحانیون و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به مشاوره برای نوجوانان و جوانان در بخش‌های مختلف بپردازند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های تربیت مربی قرآن کریم نیز در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان آغاز به کار می‌کند، تصریح کرد: هنرجویان قرآن‌آموز در این دوره‌ها با مفاهیم و ارزش‌های قرآن کریم آشنا می‌شوند و پس از گذراندن دوره مربوطه می‌توانند نسبت به تدریس علوم قرآنی در محلات خود اقدام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی جوانان با احکام و اصول ناب قرآن کریم و فرهنگ غنی و ارزشمند اسلامی است.

عباسی عنوان کرد: تا حد امکان سعی می‌شود در برگزاری دوره‌های تربیت مربی و مبلغ قرآن کریم از مربیان بومی و توانمند مسلط به درک و ارائه مفاهیم قرآنی استفاده شود.

وی ابراز کرد: همچنین در همین راستا معاونت فرهنگی این اداره قصد دارد تا با هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران و بخش‌داران تعداد قابل توجهی کلام‌الله مجید و نهج‌البلاغه را بین روستائیان این شهرستان توزیع کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به گرد‌همایی روحانیون و مشاوران جوان فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: این گرد‌همایی‌ها و جلسات به طور مستمر در سالن هم‌اندیشی‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

عباسی بیان کرد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر جوانان و دانشگاهیان با معارف اسلامی تعدادی قابل توجهی کتب و آثار فرهنگی و مذهبی برای توزیع بین اقشار جوانان شهرستان بویین زهرا در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: قطعا با نگاه جامعه به رویکر‌د‌های فرهنگی می‌توان زمینه بروز خلاقیت‌های اقشار جوان را در این حوزه مهیا کرد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول