اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تحصیل 11 هزار دانش‌آموز در مدارس درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: هم‌ اکنون 11هزار و 700 دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی مدارس شهرستان درمیان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 11 هزار دانش‌آموز در مدارس درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در بازدید از مدارس نمونه تازه تاسیس شهرستان درمیان اظهار کرد: درمیان سومین جمعیت دانش‌‌آموزی استان را به خود اختصاص داده است که نزدیک به 6 هزار و 500 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی هوشمند‌سازی مدارس شهرستان را مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت در درمیان عنوان کرد و افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دو آموزشگاه نمونه در مقطع متوسطه و آموزشگاه پسرانه شاهد در مقطع ابتدایی در مرکز شهرستان آغاز به کار کردند.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس، نوآوری در تدریس و استفاده از فناوری بر جذابیت یادگیری می‌افزاید و یادگیری مفهومی را برای دانش‌آموز ملموس می‌کند همچنین بالا بردن سطح توانمندی دانش‌آموزان، استفاده از کتاب‌‌های درسی با محتوای الکترونیکی، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شادابی و خلاقیت در کلاس‌های درس را از مزایای هوشمندسازی مدارس برشمرد.

فرماندار درمیان با اشاره به جایگاه و اهمیت بی‌بدیل آموزش و پرورش در شکل‌دهی رفتاری، اخلاقی و فکری افراد جامعه، ابراز داشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا با تربیت انسان‌های عالم، متعهد و متخصص زمینه پیاده شدن دستورات اسلام و قرآن را در جامعه بیش از پیش فراهم کنیم.

براتی با بیان اینکه هم اکنون هفت آموزشگاه با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در درمیان در دست ساخت است، افزود: سال گذشته با بهره‌برداری از  هفت آموزشگاه جدید در درمیان، 35 کلاس درس به فضای آموزشی این شهرستان افزوده شد که یک‌هزار و 200 دانش‌آموز از مزایای آن برخوردار شدند.

وی تقویت پل ارتباطی خانه و مدرسه را لازمه پویایی و نشاط جریان دو‌ سویه تعلیم و تربیت در این شهرستان دانست و گفت:‌ با تلاش مضاعف و همت و بصیرت دانش‌آموزان مرزنشین و مربیان آنان چرخه رو به رشد توسعه و آبادانی خطه درمیان سریع‌تر طی مسیر می‌کند و آینده‌ای درخشان را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول