اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 238

اجاقی: تئاتر کودک و نوجوان باید از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز شود

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «دزدان دریایی» با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان باید از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز شود، گفت: این امر در تقویت نشاط و شادابی کودکان و همچنین رشد و پرورش قوای فکری آنها مثمر ثمر است.

اجاقی: تئاتر کودک و نوجوان باید از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز شود

امید اجاقی امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در جوامع پیشرفته به تئاتر کودک و نوجوان، اهمیت بسزایی داده می‌شود و به همین دلیل مسئولان و برنامه‌ریزان آن سرمایه‌گذاری‌های خوبی را برای پیشرفت این هنر انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نیز در ایران به هنر تئاتر اهمیت داده شده است، گفت: البته این توجهات و حمایت‌ها باید بیشتر شود تا از این طریق شاهد تقویت این هنر زنده و تأثیرگذار باشیم.

بازیگر نمایش «دزدان دریایی» با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان باید از مهد کودک‌ها و مدارس کشور آغاز شود، ادامه داد: این امر در تقویت روح و روان، نشاط و شادابی کودکان و همچنین رشد و پرورش قوای فکری آنها می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی در ادامه به ویژگی‌های یک بازیگر تئاتر کودک پرداخت و افزود: یک بازیگر تئاتر کودکانه باید مخاطب خود را به خوبی شناخته باشد و در یک کلام با روحیات وی آشنا باشد.

اجاقی با بیان اینکه در کار کودک و نوجوان باید از طریق علم روانشناسی و جامعه‌شناختی وارد شد، اظهار داشت: تفکیک دو بخش نمایشی کودک و نوجوان، باعث شده بیشتر به این دو مبحث توجه شود.

وی ادامه داد: نمایش‌ها اغلب ابزاری تعلیمی برای آموزش اصول و قواعد شهروندی، کمک به رشد اعتماد به نفس بچه‌ها و بالا بردن توانایی آنها برای حل مشکلات به شمار می‌رود و به همین دلیل باید همواره مورد توجه باشد.

بازیگر نمایش «دزدان دریایی» نبود امکانات برای هنرمندان را عمده آسیب تئاتر دانست و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران هنر تئاتر باید توجه بیشتری به این هنر کرده و با ارتقای وضعیت امکانات زمینه رشد و تعالی بیش از پیش آن را فراهم آورند.

وی در پایان سخنانش میزبانی همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: همکاری و هماهنگی در این استان به وضوح مشاهده می‌شود و بنده از این نظر کمال تشکر را از مسئولان امر دارم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول