اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث 9 فضای آموزشی

همه مدارس آبیک شیفت ثابت صبح می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش آبیک گفت: با احداث 9 فضای آموزشی، تمام مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح می‌شوند.

همه مدارس آبیک شیفت ثابت صبح می‌شوند

نادعلی شاه‌کندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: 95 درصد از مدارس مقطع متوسطه، 81 درصد از مدارس مقطع ابتدایی و 84 درصد از مدارس مقطع راهنمایی شیفت ثابت صبح هستند که در مجموع 82 درصد از مدارس شهرستان آبیک در شیفت صبح دایر هستند.

وی افزود: با احداث شش فضای آموزشی در مقطع ابتدایی و سه فضای آموزشی در مقطع راهنمای و متوسطه تمام دانش‌آموزان در شیفت صبح به مدرسه می‌روند.

این مسئول با بیان اینکه از 62 مدرسه ابتدایی دولتی، 50 مدرسه و از 29 مدرسه راهنمایی دولتی، 24 مدرسه شیفت ثابت صبح هستند تصریح کرد: در مدرسه ابتدایی دولتی پنج مدرسه و در مدرسه راهنمایی دولتی 12 مدرسه شیفت چرخشی هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: در مقطع متوسطه 27 مدرسه نظری و فنی و حرفه‌ای 26 مدرسه شیفت ثابت صبح و یک مدرسه به صورت چرخشی دایر است.

10 درصد مدارس آبیک به سیستم هوشمند تجهیز شده‌اند

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: 10 درصد از مدارس آّبیک یعنی 338 کلاس درس به سیستم هوشمند مجهز شده‌اند.

شاه‌کندی افزود: با برنامه‌ریزی و ردیف بودجه‌ای که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برای تجهیز مدارس به سیستم هوشمند اختصاص خواهد یافت، مجهز شدن مدارس به سیستم هوشمند در طول سال تحصیلی ادامه می‌یابد.

وی اذعان کرد: با توجه به روند رو به پیشرفت علم و استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای جدید علاوه بر کتاب برای دانش‌آموزان ضروری است، هوشمندسازی مدارس برای دانش‌آموزان تأثیر مهمی دارد.

این مسئول بیان کرد: در نظام پیشین آموزش و پرورش در پایه اول دبیرستان افت شدیدی وجود داشت لذا با اجرای نظام آموزشی 3-3-6 هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به پایه سوم راهنمایی انتقال می‌یابد و دانش‌آموزان پس از اتمام پایه سوم راهنمایی رشته مورد علاقه تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول