اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب 160 مدرسه پیش‌ساخته در کهگیلویه و بویراحمد

طاهری: مدارس پیش‌ساخته فریادرس دانش‌آموزان مناطق محروم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نصب 160 مدرسه پیش‌ساخته در کهگیلویه و بویراحمد، مدارس پیش‌ساخته فریادرس دانش‌آموزان مناطق محروم شد.

طاهری: مدارس پیش‌ساخته فریادرس دانش‌آموزان مناطق محروم شد

 پرویز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین و آغاز کلاس ششم در سال جاری اظهار کرد: با پیش‌بینی شرایط موجود در راستای تحول ایجاد شده در نظام آموزشی ستاد ساماندهی نیروی انسانی، ستاد ساماندهی فضای آموزشی و ستاد تجهیزات و تشکیلات آمادگی لازم را اعلام کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی نیروی انسانی در این پایه تحصیلی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک‌هزار و 530 کلاس پایه ششم ابتدایی به صورت مختلط و مستقل برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مدرسین دوره‌های آموزش این پایه تحصیلی جدید جهت یادگیری و انتقال دانستنی‌های لازم به سایر معلمین با همکاری رؤسای ادارات به تهران فرستاده شدند تا در رشته‌های مختلف پایه ششم ابتدایی اطلاعات لازم را کسب کنند.

این مسئول استانی در ادامه افزود: مدرسین آموزش دیده جهت انتقال اطلاعات به واسطه معلمان به یک‌هزار و 530 دانش‌آموز پایه ششم و یک‌هزار و 450 دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی آمادگی خود را اعلام کردند.

طاهری از شیوه این آموزش‌ها به معلمان سخن به میان آورد و ابراز کرد: کار 70 درصد آموزش در این پایه‌ها به پایان رسیده و 30 درصد باقی مانده در طول سال تحصیلی جهت برخورد معلمان با هرگونه ابهام در مطالب کار خود را به پایان خواهد رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش تمام معلمان در پایه ششم احساس رضایت کرد و گفت: همه معلمان آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند جز در موارد خاصی که با انتقالی در این حوزه روبرو شدیم که این مشکل به زودی جبران خواهد شد.

وی به موضوع کمبود فضای آموزشی در پایه ششم ابتدایی پرداخت و اذعان کرد: در راستای پراکندگی روستاها برای استقرار کلاس ششم و کمبود فضای آموزشی جهت تغییر مدارس ابتدایی از پنج کلاس به شش کلاس تدابیری را اندیشیدیم که با جابه‌جایی در مدارس و تعمیر کلاس‌های آسیب دیده این مشکل را برطرف کردیم.

طاهری به تعداد پروژه‌های عمرانی در مناطق صعب‌العبور با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بر این اساس در سال تحصیلی جدید 58 پروژه عمرانی تازه تأسیس را در اولویت کار قرار دادیم که قریب 200 کلاس درس در این مدارس گنجانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ساخت مدارس پیش‌ساخته مدرن، استاندارد و ایمنی اشاره کرد و عنوان کرد: ساخت مدارس پیش‌ساخته مورد رضایت رؤسای ادارات، مردم و دانش‌آموزان قرار گرفت که در مناطق دورافتاده پیچاب، لوداب، مارگون، برد پهن عشایری و بسیاری دیگر از نقاط دور افتاده شهرستان‌های استان این طرح را عملی کردیم.

این مسئول استانی افزود: در سال گذشته 70 مدرسه پیش‌ساخته را به دانش‌آموزان اختصاص دادیم و در سال جاری 118 سفارش ساخت داشتیم که 88 عدد از آن‌ها را تحویل گرفتیم.

وی به مزایای این مدارس پیش‌ساخته پرداخت و گفت: با توجه به کمبود اعتبار برای ساخت مدارس برای دانش‌آموزان، مدارس پیش‌ساخته یک امر ضروری بود و در مرحله دوم استاندارد این مدارس و قابل حمل بودن آن‌ها از بزرگترین مزایای این مدارس به شمار می‌رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تجربه‌های کاری خود در راستای استفاده از این مدارس خبر داد و اظهار کرد: طرح استفاده از مدارس پیش‌ساخته توسط وزیر آموزش و پرورش به تأیید رسیده که با تقدیر ویژه و کتبی مردم مارگون همراه بود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول