اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 261

هاردی: اسیتج جهانی از استعدادهای جوان حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اسیتج جهانی یکی از اهداف مهم این مرکز را حمایت از استعدادهای جوان دانست.

هاردی: اسیتج جهانی از استعدادهای جوان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ایوت هاردی در برنامه سخنرانی‌اش که در سالن سینما کانون همدان برگزار شد به تشریح تاریخچه شکل‌گیری اسیتج پرداخت و خطاب به هنرمندان ایرانی حاضر در برنامه گفت: در وهله اول باید نیازها و کمبودهایتان را مشخص کنید تا بعد معلوم شود اسیتج چه کمکی می‌تواند به شما انجام دهد.

وی به تاریخچه اسیتج اشاره کرد و گفت: استیج یک لغت مخفف فرانسوی به معنی مجموعه مشارکتی برای تئاتر کودکان است که در شش قاره دنیا و بیش از 86 کشور در آن عضو هستند.

هاردی ادامه داد: این سازمان برای همه کودکان و کسانی است که حق دارند تئاتر را به صورت حرفه‌ای داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تأمین بودجه این مرکز گفت: بیشتر بودجه ما از طریق حق عضویت اعضا تامین می‌شود اما اگر پروژه‌ای به لحاظ مالی دچار مشکل شود؛ از طریق اسپانسرها؛ اتحادیه اروپا و... بودجه را تامین می‌کنیم، ساختار ما مستقل از دولت عمل می‌کند تا دچار مشکل نشویم.

رئیس اسیتج جهانی با اشاره به بحران‌های اقتصادی در کل دنیا ادامه داد: در حال حاضر تولید تئاتر حتی در کشورهای پیشرفته هم با مشکل روبه‌رو شده است و اسیتج تلاش می‌کند تا به این کشورها هم کمک کند.

وی در ادامه گستره فعالیت استیج را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این سازمان نقش پلی را ایفا می‌کند که افراد می‌توانند ایده‌های خود را با هم هماهنگ کنند تا به یک هدف واحد برسند.

هاردی که خود اهل آفریقای جنوبی است با ارائه توضیحاتی درباره مشکلات تئاتر کودک و نوجوان در آفریقا اضافه کرد: در آفریقا خانه مشترکی برای ارتباط اعضا و حمایت از آنها تأسیس کرده‌ایم و علاوه بر اینها به تئاتر مدارس هم توجه داریم و در زمینه تئاتر آموزشی هم فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

به گفته وی یکی دیگر از فعالیت‌های اسیتج؛ فراهم آوردن امکان حضور اعضا در جشنواره‌ها و کارگاه‌های بین‌المللی در کنار حمایت از نمایشنامه‌نویسان جوان است.

وی افزود: در آفریقا کاری کرده‌ایم که همه بچه‌ها حتی آنها که در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند؛ بتوانند به تئاتر دسترسی پیدا کنند و این اتفاق بسیار زیبایی است چراکه پیش از این مردم فقیر نمی‌توانستند تئاتر ببینند و تنها کسانی امکان تماشای تئاتر داشتند که می‌توانستند پول بلیت را بپردازند.

هاردی گفت: در آفریقا تعدادی از اعضای استیج را به مدارس فرستاده‌ایم تا آنچه را می‌بینند؛ در تئاترهایشان استفاده کنند.

به گفته وی گسترش تئاتر خانوادگی از دیگر اقدامات استیج برای گسترش تئاتر کودک و نوجوان در آفریقاست.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر می‌تواند بافت جامعه را تغییر بدهد گفت: هدف استیج از تولید هنر و تئاتر این است که وسیله و ابزاری برای کودکانی که در کشورهای مختلف هستند قرار دهیم تا تغییر را به وجود بیاورند.

رئیس اسیتج جهانی خطاب به هنرمندان شرکت‌کننده در نشست گفت: شما باید به رویاپردازی برای تئاتر کودک و نوجوان در کشورتان بپردازید و بدانید چه کارهایی را می‌توانید برای تئاتر کودک انجام بدهید زیرا کار و ایده شما حتما استفاده خواهد شد. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول