اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رونمایی از کتاب برگزیده دفاع مقدس

همایش آخرین‌ ستاره در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش آخرین‌ ستاره با رونمایی از کتاب برگزیده دفاع مقدس در کاشان برگزار شد.

همایش آخرین‌ ستاره در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارشناس سیاسی دانشگاه کاشان پنجشنبه‌شب در این همایش اظهار داشت: همانگونه که ما مدیون ایثارگران و شهدا هستیم بشریت نیز مرهون تلاش‌های آنان است که برای دفاع از اسلام و کشور خود قیام کردند، جنگیدند و به شهادت رسیدند.

حمیدرضا فهیمی‌تبار با اشاره به ویژگی‌های نویسنده کتاب آخرین ستاره افزود: مسئولیت‌‌پذیری شهید حسین کهتری موجب شده بود دیده‌بانی را که سخت‌ترین مسئولیت است انتخاب کند و شاید برای همین مسئولیت‌پذیری بود که شهیدی شاخص شد.

وی با بیان اینکه دیده‌بانی یک انگیزه مضاعفی را طلب می‌کند بیان داشت: این ویژگی را می‌توان در شهید کهتری به طور مشهودتر شاهد بود آن زمان که کنکور را رها کرد و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

این استاد دانشگاه و همرزم شهید کهتری یادآور شد: دغدغه نوشتن شهید کهتری موجب شد تا در کنار رزم با دشمن دست به قلم شود و خاطرات خود را به رشته تحریر درآورد که امروز به عنوان کتاب برجسته و برگزیده دفاع مقدس در اختیار ما قرار دارد.

فهیمی‌تبار ادامه داد: خواندن کتاب «آخرین ستاره» که به عنوان کتاب برگزیده دفاع مقدس معرفی شد علاوه بر تحول محسوسی که در خواننده به وجود می‌آورد موجب ایجاد مسئولیت و تعهد برای وی می‌شود.

کارشناس سیاسی دانشگاه کاشان ابراز داشت: شهید کهتری نوجوان صبوری بود که هیچ‌کس کوچک‌ترین حرف زشت و ناروایی از او نشنید و در حقیقت هرچه از این شهید در یادها است خوبی، مهربانی و صبوری است.

وی با بیان اینکه آنچه تأثیر عمیقی از شهید کهتری بر انسان می‌گذارد بی‌تفاوت نبودن این نوجوان 17 ساله است عنوان کرد: بی‌تفاوتی خودخواهی ایجاد می‌کند، اما این نوجوان 17 ساله دیگرخواه و مسئولیت‌پذیر بود و در مسئولیت‌پذیری سعی می‌کرد سخت‌ترین کار را پذیرا باشد.

این استاد دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، شهید حسین کهتری یکی از شهدایی است که در سن 17 سالگی به بلوغ معنوی رسید تصریح کرد: خداوند نیز به موجب همین تکامل و بلوغ وی را برای شهادت برگزید و نامش را تا ابد در تاریخ این سرزمین جاودانه ساخت.

در پایان این آئین که از طرف کانون فرهنگی امام حسین(ع) میرنشانه کاشان برگزار شد از کتاب «آخرین ستاره» اثر ماندگار شهید حسین کهتری و کتاب برگزیده دفاع مقدس که متن کاملی از یادداشت‌های روزانه این شهید و دیده‌بان لشکر 14 امام حسین(ع) است رونمایی شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول