اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در حوزه هنری بوشهر گشایش یافت

خبرگزاری فارس: همزمان به آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در گالری سوره حوزه هنری بوشهر گشایش یافت.

نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در حوزه هنری بوشهر گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رئیس حوزه هنری بوشهر صبح امروز در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حوزه هنری همپای سایر ادارات کل در استان بوشهر با ویژه برنامه‌هایی به استقبال این هفته رفته است.

سید حسین سیدزاده افزود: در هفته دفاع مقدس علاوه بر نمایشگاه کتاب و عکس، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی هم در بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع دفاع مقدس در گالری سوره حوزه هنری بوشهر بیان کرد: در این نمایشگاه عکس‌هایی از ابتدای جنگ تحمیلی، ادامه و انتهای جنگ و کتاب‌هایی نیز با همین موضوع در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری بوشهر ادامه داد: این نمایشگاه تا 6 مهر ماه از ساعت 8 الی 13 و عصر از ساعت 17 الی 21 در گالری سوره حوزه هنری بوشهر برپاست.

سیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در پیروزی نهضت اسلامی ایران، هنرمندان نقش بسزایی داشتند و هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی که اراده جوانان را در برابر قدرت توپ و تانک و مسلسل برتری می‌بخشید از اذهان پاک نمی‌شود.

این مقام مسئول گفت: تاریخ ایران همواره مملو از حوادث ناگوار، جنگ‌ها و لشکرکشی‌ها بوده و تلفات و خسارات بسیاری را بر جای گذاشته است.

وی افزود: در این میان تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله ایران با عراق تنها دوره‌ای از این جنگ‌هاست که ادبیات و هنر در آن حضور داشته است که می‌توان این جنگ را اتفاقی نادر دانست که مردم در آن از نظام اسلامی که تازه روی کار آورده بودند دفاع کردند.

رئیس حوزه هنری بوشهر ادامه داد: دفاع مقدس تنها جنگی است که هنرمندان در آن حضوری فعال داشته‌اند و نقش ستایش‌گران این عرصه را عهده‌دار شده و مردم را نیز به دفاع از وطن اسلامی تهییج کردند.

سیدزاده گفت: تاکنون هنرمندان ما فعالیت‌های بسیاری را در این عرصه داشته‌اند و این دوران هنوز قابلیت بسیاری دارد که می‌توان در این معدن لطایفی را جست که هنر ایران را جهانی می‌کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول