اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

رونمایی از 6 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از رونمایی شش عنوان کتاب با موضوع جهاد و شهادت در هفته دفاع مقدس خبر داد.

رونمایی از 6 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

محمدرضا اشعری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: حمایت از انتشار و تولید آثار دفاع مقدس یکی از وظایف اصلی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 100 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان قم طی 10 سال گذشته منتشر شده و به موضوعاتی در زمینه زندگی و خاطرات برخی از شهدا و ایثارگران استان، آزادگان و خانواده معظم شهدا می‌پردازد.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به روند رو به رشد کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس گفت: 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در قالب‌های خاطره، شعر، داستان، قصه کودک، طنز دفاع مقدس، رمان و زندگی‌نامه شهدا در سال گذشته منتشر شده است. 

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌های پژوهشی در دفاع مقدس و کتاب عاشق در قفس از جمله آخرین کتاب‌هایی بوده که در سال 91 تولید و منتشر شده است.

اشعری ادامه داد: کتاب عاشق در قفس خاطرات سید احمد حدادی یکی از آزادگان استان قم است.

وی از انتشار و رونمایی شش عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: دومین جلد از کتاب آخرین حلقه رزم و پنج عنوان کتاب شعر کودک و دفاع مقدس با عناوین هدیه‌ها و خاطره‌ها، ستاره‌های گمنام، گل‌های آسمانی، جانباز قهرمان و پرندگان سیاه از جمله این کتاب‌ها هستند.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه موضوعات دفاع مقدس گسترده و وسیع است گفت: بسیاری از موضوعات در عرصه دفاع مقدس وجود دارد و خاطرات و سرگذشت بسیاری از رزمندگان و آزادگان سوژه‌های جذابی هستند که هنوز تدوین و منتشر نشده است.

وی خاطر نشان کرد: نویسندگان و شاعران باید در قالب داستان و رمان سوژه‌های دفاع مقدس را شناسایی کرده و آثار فاخری را تولید کنند.

اشعری با اشاره به ارائه دو واحد اختیاری درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان برای تدوین پایان‌نامه‌ها و تحقیقات در موضوع دفاع مقدس می‌توانند از منابع و کتابخانه‌های موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول