اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

رونمایی‌ از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 20 عنوان کتاب در حوزه جنگ در هفته دفاع مقدس در کرمان رونمایی می‌شود.

رونمایی‌ از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: «چگونه با فرهنگ شهدا به جنگ تحریم‌ها برویم»، شعاری است که سال جاری برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: یکی از بحث‌هایی که باید به صورت ویژه به آن توجه شود، بهره‌گیری از فرهنگ شهدا در مقابله با تحریم‌ها و کمبودها است.

ابوالحسنی عنوان کرد: رزمندگان و شهدای ما در دوران جنگ با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات توانستند در مقابل دشمن بایستند و ما نیز می‌توانیم با تفکر برگرفته از فرهنگ شهدا به مقابله با استکبار جهانی برویم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از جنگ مبنی بر اینکه دوران دفاع مقدس صفحه عظیم مینیاتوری در نهایت استادی است، ابراز داشت: هر اندازه به این صفحه و نقش نزدیک‌تر و دقیق‌تر می‌شویم، زیبایی‌های بیشتری را از آن درک می‌کنیم.

ابوالحسنی گفت: باید بیشتر و جزئی‌تر وارد بحث دفاع مقدس شویم تا از ابعاد مختلف و عمیق آن بهره ببریم، کسانی که به این دوران عمیق نگاه می‌کنند آن را می‌فهمند.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان افزود: رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور ماه جاری در محل بلوار 22 بهمن شهر کرمان با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. 

ابوالحسنی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کرمان تصریح کرد: برگزاری این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس و نمایش آثار ارزشمند در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت دستاوردهای خوبی برای استان در پی دارد.  

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: اجرای نمادین عملیات بیت‌المقدس در محل موزه دفاع مقدس شهر کرمان، رونمایی از آلبوم عکس‌های آفتابی، رونمایی از آلبوم موسیقی دفاع مقدس، نمایشگاه تخصصی اسنادی دفاع مقدس و مراسم تقدیر از سازمان‌ها و افرادی که بیشترین سند را به مرکز اهدا کرده‌اند‌ از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کرمان است.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقه فرهنگی نظامی جوانان با عنوان سرزمین اسطوره‌ها در شهر خانوک، چاپ وصیت‌نامه پنج شهید دفاع مقدس و توزیع در سراسر استان، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در سطح استان، برگزاری یادواره‌های شهدا در استان، نواختن زنگ ایثار و مقاومت توسط آموزش و پرورش و ... از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.  

ابوالحسنی با اشاره به اختتامیه طرح «سفر سرخ» همزمان با هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خانواده هنرمند کرمانی از سال گذشته با سفر به هشت استان کشور آثار هنری زیبایی در زمینه دفاع مقدس خلق کرده‌اند که اختتامیه این طرح همزمان با برپایی نمایشگاه آثار در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته اول مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی‌ 20 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس ابراز داشت: آغاز به کار پانزده پروژه تحقیقاتی در حوزه نقش ادارات در دفاع مقدس با امضای تفاهمنامه‌ای میان بنیاد حفظ آثار، استانداری و ادارات در این هفته انجام می‌شود.

ابوالحسنی افزود: بر اساس این تفاهمنامه نقش ادارات بنیاد شهید، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال‌احمر، انتقال خون، جهاد کشاورزی، پست و تلگراف، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت و معدن، کمیته امداد، برق منطقه‌ای، مخابرات، آب منطقه‌ای و ورزش و جوانان در کتابی به چاپ می‌رسد.

وی تصریح کرد: برگزاری نخستین یادواره شهدای سرباز، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا، چاپ وصیت‌نامه پنج شهید استان کرمان و توزیع در سراسر کشور، افتتاح مرکز فرهنگی معراج شهدا، پخش نواهای حماسی و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول