اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

اختصاص 300 میلیون تومان برای پژوهش‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن از اختصاص بودجه 300 میلیون تومانی برای پژوهش‌های قرآنی این مرکز خبر داد.

اختصاص 300 میلیون تومان برای پژوهش‌های قرآنی

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه پژوهش در معارف و علوم قرآن کریم با توجه به جایگاه رفیع آن نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی از دستورات و تعالیم نورانی و انسان‌ساز قرآن مجید و دستیابی به موضوعات مطرح شده در آن از اهداف بلند و اساسی دانشمندان و فرزانگان بوده و در این میان مسئولیت حوزه‌های علمیه در زنده نگهداشتن قرآن بسیار سنگین است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: این مرکز با هدف گسترش فرهنگ و معارف قرآن و دفاع از حقانیت آموزه‏های آن شکل گرفت و با نگاهی جدید به عرصه‏های تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی به هدایت فعالیت‏های قرآنی در حوزه علمیه قم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه 300 میلیون تومان بودجه پژوهشی قرآنی برای سال جاری اختصاص پیدا کرده است گفت: با استفاده از این بودجه تدوین پروژه‌هایی مانند سیری در اسرار فرشتگان، تعامل پیامبر اکرم(ص) با مخالفان و مبانی تفسیری آیات قرآن آغاز شده است.

یوسفی‌مقدم یادآور شد: بازنگری فرهنگ قرآن، موسوعه 33 جلدی قرآن و تقویت واژگان مشابه قرآن از دیگر پروژه‌هایی بوده که با استفاده از بودجه پژوهش قرآنی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار مرکز فرهنگ و معارف قرآن به دلیل کمبود بودجه در نوبت نشر قرار دارد گفت: اکنون 20 اثر قرآنی این مرکز به دلیل مشکلات بودجه در آستانه نشر است. 

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: تفسیر انوار جاویدان مجموعه تفسیری آیت‌الله خزعلی از جمله آثار مرکز بوده که اکنون منتشر شده و در اختیار قرآن‌پژوهان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین جلد نهم دایرة‌المعارف قرآن امسال منتشر شد و جلد دهم آن آماده نشر بوده که در اختیار بوستان کتاب قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول