اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بومی ـ محلی اردبیل:

جشنواره فرهنگی ـ‌ ورزشی در بولاغلار نیر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بومی ـ محلی استان اردبیل گفت: سال آینده سومین دوره جشنواره فرهنگی ـ ورزشی بازی‌های بومی ـ سنتی شمال غرب کشور در منطقه بولاغلار نیر برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگی ـ‌ ورزشی در بولاغلار نیر برگزار می‌شود

علیرضا احدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هیئت ورزشی سنتی و بومی ـ محلی استان اردبیل که پیش از این با عنوان روستایی ـ عشایری فعالیت می‌کرد زمینه توسعه ورزش در مناطق روستایی را فراهم آورده است به طوری که با کمترین امکانات در بیش از 500 روستا فضاها و مکان‌های ورزشی مهیا شده و امکانات مورد نیاز نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ـ  ورزشی شمال غرب کشور در سرعین خاطرنشان کرد: ما در یک تدبیر مناسب در سال 89 برگزاری این جشنواره را به میزبانی مشگین‌شهر کلید زدیم و امسال در سرعین برای دومین بار با همکاری فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی این جشنواره با حضور هشت استان کشور با موفقیت برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بومی ـ محلی استان اردبیل به ریشه‌های عمیق ورزش در مناطق روستایی با تقویت مولفه‌های بومی ـ محلی و سنتی اشاره کرد و یادآور شد: در جشنواره دوم 110 ورزشکار شامل 40 ورزشکار زن و 70 ورزشکار مرد در رشته‌های چهارگانه آقایان دال‌پلان و کشتی پهلوانی، کشتی بومی ـ سنتی و همچنین در گروه بانوان در رشته سه‌گانه و دال‌پلان برگزار شد که هدف اصلی احیای ورزش‌های محلی، بومی و سنتی بوده است.

احدی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما در رشته چهار‌گانه آقایان پرتاب وزنه، تیر و کمان و پرش تور را شاهد بودیم و در گروه سه‌گانه بانوان نیز پرتاب وزنه، لی‌لی و تیر‌اندازی با تفنگ بادی اجرا شد.

این مسئول تاکید کرد: فدراسیون ورزش‌های سنتی و بومی – محلی در یک تقویم اجرایی دقیق از ابتدای امسال به شکل منطقه‌ای جشنواره‌های متعددی را برگزار می‌کند به طوری که این فدراسیون تکلیف و ماموریت یافته است تا ضمن احیای بازی‌های بومی – محلی ارزش‌ها و باورهای اصیل را احیا کند.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بومی ـ محلی استان اردبیل بیان داشت: در همین راستا احیا و ارتقای سنن حسنه و آداب و رسوم اصیل با رویکرد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفته است به طوری که تلاش می‌شود ورزش‌های بومی – سنتی در مدارس، مراکز علمی و مناطق مختلف روستایی و شهری رونق پیدا کند.

احدی جلب مشارکت مردم و همچنین همراهی آنها را در برگزاری و احیای این رشته‌ها ضروری توصیف کرد و افزود: به یقین برگزاری این جشنواره‌ها و بازی‌ها به شور و نشاط جامعه و تقویت مولفه‌های ارزشی و باورهای دینی کمک کرده به طوری که امیدواریم یک فرایند رو به جلو را در این زمینه شاهد باشیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از برگزاری آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزش‌های بومی – سنتی و آیینی و پهلوانی استان در سه ماه سوم سال با حضور مقامات استانی خبر داد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول