اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

مسایل فرهنگی دانشگاه جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مسایل فرهنگی این دانشگاه باید جدی گرفته شود، گفت: تمام مدیران و معاونان دانشگاه در کنار دفاتر فرهنگ اسلامی واحدها باید حافظ قداست دانشگاه باشند.

مسایل فرهنگی دانشگاه جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، محمدحسین سرورالدین عصر امروز در جلسه کمیته معاونان آموزشی و دانشجویی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: معاونان آموزشی و دانشجویی در سطح واحدهای دانشگاهی مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند و با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی دقیق آموزشی در امر آموزش فرزندان این مرز و بوم کارهای بسیار مفیدی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه معاونان با خودباوری باید جایگاه خود در دانشگاه را پیدا کنند، افزود: در کنار مسایل آموزشی، موضوعات فرهنگی نیز مطرح است و ما باید بدانیم که دانشگاه برای خود حرمتی دارد و باید قداست آن حفظ شود و تمام مدیران و معاونان دانشگاه در کنار دفاتر فرهنگ اسلامی واحدها، حافظ قداست دانشگاه باشند.

وی با اشاره به بومی‌سازی در امر آموزش خاطرنشان کرد: در کنار بحث‌های بومی‌سازی، ضعف‌های بومی نیز دیده می‌شود.

این مسئول از تمام معاونان واحدهای دانشگاهی منطقه خواست تا در جلسات بعدی گزارشی از شناسایی راه‌هایی برای افزایش کیفیت آموزشی و بررسی بیشتر طرح جداسازی کلاس‌های آموزشی به تفکیک جنسیت در واحدها و مراکز دانشگاهی ارائه کنند تا در منطقه نتیجه‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید مطمئن باشند فرزندانشان در چه مکان و چه جایگاهی به تحصیل مشغول هستند و ما باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب این اطمینان را در آنها به وجود آوریم.

سرورالدین با اشاره به ارائه پیشنهاد افتتاح پردیس خواهران در واحد رشت اذعان کرد: این طرح برای این است تا دانشجویان بتوانند به دلخواه در دانشگاه ویژه خواهران به ادامه تحصیل بپردازند و این امر یکی از مطالبات خانواده‌هاست و ما باید بتوانیم با راه‌اندازی پردیس خواهران پاسخگوی یکی از مطالبات خانواده‌ها باشیم.

*توسعه امور فرهنگی بدون همکاری معاونان دانشگاه امکان‌پذیر نیست

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: پرداختن به مسایل فرهنگی در کنار آموزش از موضوعات بسیار مهم است و باید در رأس امور قرار گرفته شود.

علیرضا اقدامی معافی با بیان اینکه معاونان آموزشی و دانشجویی واحدها و مراکز آموزشی منطقه باید در راه توسعه این امور فرهنگی با رؤسا و مسئولان دفاتر فرهنگی واحدها همکاری کنند، افزود: در اولویت قرار دادن و پرداختن به مسایل فرهنگی بدون همکاری معاونان آموزشی و دانشجویی امکان‌پذیر نیست.

وی بر ضرورت اهمیت نظارت کامل معاونان دانشجویی در حوزه‌های خود تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به حساسیت نظارت بر سلف سرویس‌های دانشگاه، باید به طور روزمره طی بازدید از این اماکن و آشپزخانه‌ها بر بهداشت مواد غذایی و کنترل کیفیت غذاهای طبخ شده نظارت کامل داشته باشند و با عنایت به نزدیک شدن فصل سرما از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید شود و نکات ایمنی و بهداشتی، بازرسی سیستم‌های گرمایشی ساختمان خوابگاه‌ها به صورت مداوم مورد توجه قرار گیرد.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز نیم‌سال جدید تحصیلی و ورود دانشجویان جدید به واحدهای دانشگاهی، مسئله حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئولان دفاتر فرهنگ تنها مسئول رسیدگی به این امور نیستند بلکه تمام مسئولان و مدیران دانشگاه در این مسئله سهیم بوده و باید با هم همکاری داشته باشند.

وی متذکر شد: نظارت و اجرای دقیق سرفصل‌های درسی ارائه شده توسط استادان در کلاس‌های آموزشی نیز بر عهده معاونان آموزشی است.

به گزارش فارس، در حاشیه جلسه کمیته معاونان آموزشی و دانشجویی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس منطقه به همراه دیگر مسئولان از ساختمان جدیدالاحداث دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بازدید کردند.

بهروز دانشیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: پروژه ساختمان جدیدالاحداث از سال 89 در ساختمانی با زیربنای 9 هزار متر مربع و در شش طبقه بنا شده که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در این دانشکده تعداد 48 باب کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر دانشجو و 36 باب اتاق مدیران گروه و استادان، سالن اجتماعات با ظرفیت حدود 250 نفر، کتابخانه و سالن مطالعه در سه طبقه با زیربنای حدود یک‌هزار و 200 متر مربع، سایت اینترنت ویژه برادران و خواهران به زیربنای 800 متر مربع، 36 باب سرویس بهداشتی، دو دستگاه آسانسور با ظرفیت هر کدام 12 نفر با تاسیسات پیشرفته سرمایشی و گرمایشی مرکزی پیش‌بینی شده است.

دانشیان یادآور شد: این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و با پیوستن این ساختمان به مجتمع دانشگاهی واحد لاهیجان، ضمن افزایش سطح کیفی آموزشی و امکانات دانشگاه، 20 درصد به ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد لاهیجان افزوده می‌شود.

به گزارش فارس، واحد دانشگاهی لاهیجان حدود 11 هزار نفر دانشجو، 264 نفر کارمند و 209 نفر عضو هیئت علمی دارد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول