اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

ناآگاهی از ضوابط دانشگاه موجب خسارت برای دانشجویان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: هرگونه ناآگاهی از ضوابط دانشگاه می‌تواند موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای دانشجویان باشد.

ناآگاهی از ضوابط دانشگاه موجب خسارت برای دانشجویان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی عصر چهارشنبه در اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 92-91 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: این اردو به لحاظ مسایل آموزشی، فرهنگی و انضباطی در روند تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد و آنها باید رعایت قوانین و ضوابط دانشگاه را مدنظر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با مطالعه قوانین و مراجعه به سایت دانشگاه و بهره‌گیری از معلومات مدیر گروه‌های خود برای ارتقای آگاهی و شناخت خود نسبت به دانشگاه گام بردارند، افزود: هرگونه ناآگاهی از ضوابط دانشگاه می‌تواند موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای دانشجویان باشد.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان چند صباحی قبل از ورود به دانشگاه در مدرسه‌ها بودند و با شرایط ویژه‌ای درس می‌خواندند اما امروزه این فضا بازتر شده و ممکن است برخی از محدودیت‌ها که در گذشته وجود داشت به ظاهر برداشته شده باشد که همین امر می‌تواند موجب بروز تهدیداتی برای دانشجویان باشد.

وی دانشجویان را آبروی دانشگاه خواند و گفت: دانشجویان تلاش کنند با رعایت نکات آموزشی به عنوان یک انسان جوان مسلمان در شٱن محیط اسلامی که برای حفظ ارزش‌های دینی آن خون شهدا را نثار کرده‌ایم، زندگی کنند.

میر ابراهیمی با بیان اینکه دانشجویان با ورود به دانشگاه فرصت‌های خوبی را در زندگی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: دانشجویان با استفاده صحیح از این فرصت‌های ایجاد شده آینده خود و کشور را بسازند و در برابر تهدیدها و بزنگاه‌ها با تکیه بر تدبیر و آموزش‌های خانوادگی خود ایستادگی کنند.

وی فرصت جوانی را بهترین زمان برای مطالعه، تحقیق، پژوهش و یادگیری دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان فرصت جوانی را با علم‌اندوزی سرمایه عمر خود کنند.

این مسئول با تاکید براینکه دانشجویان نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند، اذعان کرد: پس از گذشت این زمان دیگر فرصت‌ها از دست می‌رود و آمادگی برای یادگیری نیز کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بهره‌گیری از تجربیات اساتید برای دانشجویان را مانند گنجینه‌ای بی‌پایان دانست و افزود: هر استاد با تمام دانسته‌هایش برای دانشجویان مانند یک گنج است و دانشجویان باید راه تعالی و پیشرفت‌های علمی را از اساتید خود بیاموزند.

وی یادآور شد: اگر استادی ظرفیت‌های لازم برای فراگیری را در دانشجو نبیند تمام داشته‌های خود را ارائه نمی‌کند و این امر نشانگر تلاش و پژوهش بیشتر دانشجویان در عرصه فراگیری دانش است.

میر ابراهیمی، استفاده بهینه از امکانات آموزشی دانشگاه مانند کتابخانه، سیستم‌های رایانه‌ای و اینترنت، آزمایشگاه‌ها و لابراتوار دانشگاه را به دانشجویان گوشزد کرد و گفت: دانشجویان طوری رفتار کنند که سبب سربلندی اطرافیان خود شوند.

وی با تاکید بر انتخاب دوست خوب به دانشجویان اظهار کرد: هرگونه اشتباه در این راه می‌تواند موجب انحراف بزرگ در زندگی فرد شود.

به گزارش فارس، پیام تبریک فرهاد دانشجو رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توسط میر ابراهیمی قرائت شد.

در بخش‌هایی از این پیام آمده است: جوانی، جوانه زندگی است، جوانه‌های اشتیاق و امید و آرزوهای پویا جوانه‌های شور و شادی و شوق و شادکامی، جوانه‌های ایمان و آگاهی و خداخواهی و خداگرایی و ... و مگر می‌شود در این فضای فراهم آمده فوران فراوانی‌ها، تغییر نکرد و تکثیر نشد و جوانه نزد و به برگ و بار ننشست و مهر نورزید و از نو نرویید و به خویشتن خدایی خویش نگرایید و شیرینی پرواز اوج‌گیرانه رحمت و رضای خدای رحمان را نچشید.

در بخش‌های دیگری از این پیام آمده است: پیامبر پاک‌اندیش و آگاهی‌بخش ما، تدریس و تعلیم و دانشجویی و دانش پژوهشی را مادام‌العمر می‌دانست و می‌گفت ز گهواره تا گور دانش بجوی، تفاهم، هم‌فکری و هم‌فهمی‌های مشترک است و ما پیش از هر چیز نیاز داریم که فکر کردن و فهم کردن را به مثابه زیربنایی‌ترین مهارت‌های زندگی دانش‌بنیان فرا گیریم و بیاموزیم و نمی‌شود فکر نکرد و نفهمید، اما به تفاهم و تکامل رسید و تفاهم و تعامل به ریشه‌ها و اندیشیدن است، باید دوباره اندیشید.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول