اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حراست دانشگاه کردستان:

کارکرد مجموعه حراست در دانشگاه کردستان فرهنگی و علمی است

خبرگزاری فارس: مدیر حراست دانشگاه کردستان گفت: در هر محیط کاری با توجه به اهداف تعریف شده، کارکرد مجموعه حراست متفاوت بوده اما در دانشگاه به دلیل نوع ماهیت موجود، کارکرد آن فرهنگی و علمی است.

کارکرد مجموعه حراست در دانشگاه کردستان فرهنگی و علمی است

محمدرسول شیخی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه ما به عنوان مجموعه حراست دانشگاه جلوگیری از ورود هرگونه خدشه‌ای بر فرایند علم، دانش و فرهنگ بوده و در این راه همواره نیازمند همیاری دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: با رجوع به عقل در فرهنگ اسلامی، هیچ عقل سلیمی وجود هرج و مرج و بی‌نظمی در جامعه را نمی‌پذیرد و از منظر کتاب وحی و بزرگان دین نیز امنیت یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی است.

وی با بیان این مطلب که در مجموعه حراست دو دیدگاه متفاوت حفاظتی ـ امنیتی و فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصل کار ما در مجموعه حراست نگاه فرهنگی است و تمام تلاش همکاران ما حرکت در این مدار است.

وی با ذکر این مطلب که کارکنان مجموعه حراست همیشه در مظلومیت هستند، تاکید کرد: همه کارکنان مجموعه حراست کارمند دانشگاه بوده و هیچ کدام از آنها از دستگاه‌های خارج از دانشگاه وارد مجموعه نشده‌اند و این را می‌توان به عنوان یکی از مزیت‌های اصلی مجموعه حراست دانشگاه دانست.

شیخی‌زاده اضافه کرد: درب مجموعه حراست شبانه‌روز به روی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی باز بوده و همه افتخار ما این است که به وظیفه خود در قبال مخاطبینمان عمل می‌نماییم.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری دانشجویان نسبت به ترفندها و حیله‌های دشمنان در محیط دانشگاه گفت: ایجاد روحیه دین‌ستیزی و دانش‌ستیزی دو هدف عمده دشمنان در مواجهه با دانشجویان بوده و دشمنان در تلاشند تا با ترویج مسایل غیراخلاقی به اهداف شوم خود در دانشگاه‌ها برسند.

مدیر حراست دانشگاه کردستان از دانشجویان خواست که با آگاهی نسبت به اهداف دشمنان در دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود بپردازند و افزود: عضویت در انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشگاه که همگی قانونی و دارای مجوز هستند، می‌تواند زمینه فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان را فراهم آورد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های سیاسی دانشجویان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، حضور پرشور و فعالانه سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاه می‌تواند زمینه حضور گسترده مردم را در انتخابات فراهم آورد.

شیخی‌زاده با تاکید بر دیدبانی فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که دانشجویان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای خود و نزدیکانشان مشکلاتی را فراهم نموده‌اند که جا دارد در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر حراست دانشگاه کردستان در پایان عمده فعالیت مجموعه حراست دانشگاه را دستگیری و هدایت افراد دانست و افزود: حمایت از تمامی فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، حمایت از حقوق حقه دانشجویان، کارکنان و اساتید و همچنین برخورد شدید با هر گونه عوامل مخل آسایش را باید از وظایفی دانست که مجموعه حراست خود را موظف به انجام آن می‌داند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول