اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

برقراری رابطه دانشگاه‌ها و بازار کار از ضروریات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر ضرورت برقراری رابطه بین دانشگاه‌ها و بازار کار به ویژه صنعت تاکید کرد.

برقراری رابطه دانشگاه‌ها و بازار کار از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش دانشگاه‌های علمی کاربردی استان زنجان اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه دین اسلام بر ضرورت تعلیم و تعلم و همچنین فراگرفتن دانش تاکید نشده است.

وی حیات انسان را دارای دو جنبه روح و روان و جسم دانست و افزود: پاسخگویی به نیازهای روح و روان و جسم باید متناسب و متعادل انجام شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: عدم پاسخگویی متعادل به نیازهای بشری عوارضی خواهد داشت که موجب بروز ناهنجاری در زندگی بشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه علم در جهان سوم تاریخ غم‌باری دارد، اضافه کرد: برخی از کشورها از جمله ایران متوجه مشکلات موجود شده و اقدام به اصلاحاتی در نظام آموزشی خود کرده‌اند که تاسیس دانشگاه علمی کاربردی یکی از این راه‌حل‌های در نظر گرفته شده است.

خاتمی از وجود 75 هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی بعد از 20 سال از تاسیس این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها کم است.

وی استقبال از شغل کارمندی و پشت میزنشینی را از معضلات فرهنگ کار در جهان سوم عنوان کرد و افزود: تغییر این فرهنگ باید از نظام آموزشی تئوری محور آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر لزوم هماهنگ شدن آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه با نیازهای جامعه یا بازار کار تاکید کرد و گفت: این معضل به دست خود دانشگاهیان و بازار کار حل می‌شود.

وی برقراری رابطه بین دانشگاه، صنعت و بازار کار را از از ضروریات تربیت نیروی ماهر و فنی منطبق با نیازهای جامعه اعلام کرد.

خاتمی فکر تاسیس دانشگاه علمی کاربردی را مبارک عنوان و ابراز امیدواری کرد، آرمان‌ها و ایده‌های تاسیس این دانشگاه عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: دانشجویان  شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید به نیازهای صنعت، تکنولوژی، موارد چرخش حیات اقتصاد و فناوری توجه کنند.

امام جمعه زنجان بر ضرورت قدردانی از تلاش‌های انجام شده در طی سال‌های گذشته در راستای حل معضلات آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: پیشرفت‌های علمی کشور طی چند سال گذشته در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول