اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محمودآباد صورت گرفت

نگارش احادیث و سخنان امام رضا توسط هنرمندان مازندرانی

خبرگزاری فارس: هنرمندان خوشنویس استان مازندران احادیث و سخنان گرانبهای امام هشتم شیعیان را با ذوق و خلاقیت سرشار از عشق و ارادت به ساحت مقدس آن امام همام به نگارش درمی‌آوردند.

نگارش احادیث و سخنان امام رضا توسط هنرمندان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، دومین همایش استانی خوشنویسی و کتابت رضوی شامگاه چهارشنبه با حضور بیش از 60 نفر از خوشنویسان ممتاز، فوق ممتاز و استاد مازندرانی در کانون فرهنگی علامه حسن‌زاده آملی مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای خشت سر این شهرستان با حضور مسئولان برگزار شد.

امام جمعه محمودآباد در آغاز این همایش بیان کرد: این نماد دینی به عنوان زینتی گرانبها در اماکن مذهبی، کتیبه‌ها و تابلوهای نفیس قرآنی نمود و جلوه‌گری می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی کتابت قرآن را برجسته‌ترین جلوه هنری در خوشنویسی دانست و افزود: دلیل توجه به کتابت قرآن به خاطر این است که کلام وحی الهی میراث گرانبهای دینی مسلمانان است.

وی تصریح کرد: هنرمندان این رشته به دلیل عشقی که مسلمانان به ارزش‌های دینی دارند با نبوغ و خلاقیت و ذوق سرشار خود کلام وحی را به رشته تحریر درمی‌آورند.

اسماعیلی با بیان اینکه نوشتن خط سبب صیقل روح می‌شود، گفت: خطاطی و خوشنویسی یکی از مواهب الهی و یک فیض یزدانی و دم مسیحایی است.

امام جمعه محمودآباد جایگاه خط را در فرهنگ و هنر و تاریخ مسلمانان بسیار برجسته خواند و با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: حسن و زیبایی خط برای فقیر کلید روزی، برای غنی جمال و برای حکما و علما کمال است و در طول تاریخ هیچ عالمی را سراغ نداریم که مراتبی از هنر خوشنویسی را طی نکرده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد نیز بیان کرد: در این همایش هنرمندان خوشنویس استان مازندران احادیث و سخنان گرانبهای امام هشتم شیعیان را با ذوق و خلاقیت سرشار از عشق و ارادت به ساحت مقدس آن امام همام با شیوه‌های نستعلیق، نسخ قرآنی، ثلث و شکسته به نگارش درمی‌آوردند.

حمیدرضا کوزه‌گر افزود: دومین همایش استانی خوشنویسی و کتابت رضوی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد و با همکاری انجمن خوشنویسان، نهادها و دانشگاه‌های سطح شهرستان و به میزبانی کانون فرهنگی هنری علامه حسن‌زاده آملی و شورا و دهیاری روستای خشت‌سر به اجرا درآمده است.

به گزارش فارس، در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تابلوهای نفیس خوشنویسی استادان خوشنویس مازندران و هنر منبت‌کاری برپا شد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خوشنویسان مازندرانی تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول