اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

توسعه حرم مطهر ابزار رساندن پیام‌های امام رضا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: یکی از کارکردهای توسعه حریم مطهر رضوی رساندن پیام‌های حضرت رضا(ع) است.

توسعه حرم مطهر ابزار رساندن پیام‌های امام رضا است

حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از کارکردهای دیگر توسعه حریم رضوی این است که می‌تواند کمک‌دهنده ایجاد فضای مناسب برای ارتباط برقرارکردن افراد با حضرت ثامن‌الحجج(ع) است.

وی در این راستا تصریح کرد: ما باید برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در اجتماع حرفی برای گفتن داشته باشیم و بنای حضرت اولین وسیله ارتباطی است که این امکان را فراهم می‌کند.

یعقوبی فرهنگ رضوی را حقیقت اسلام محمدی دانست و بیان کرد: طبیعتا این فرهنگ چون بسیار عمیق و وسیع است ما تنها بخش اندکی از آن را توانسته‌ایم درک کنیم.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اقدامات انجام شدن در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ رضوی ادامه داد: با توجه به وسعت فرهنگ ما هنوز تا نهادینه‌کردن کامل و دریافت کامل آنها تا سطح رضایت‌مندتر بسیار فاصله داریم.

یعقوبی با اشاره به شرایط زمانی که حضرت رضا(ع) بر مسند امامت بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این مقطع یکی از مقاطع بسیار برجسته و مهم در تاریخ شیعه است که زمینه‌ساز به وجود آمدن فرهنگ رضوی است.

وی در ارتباط با عظمت شخصیت امام رضا(ع) تاکید کرد: این مقام در حدی است که این حضرت را به عنوان عالم آل محمد می‌شناسند و تمام امامان بعد از حضرت را به عنوان ابن الرضا(ع) می‌شناسند. 

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول