اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کوهبنان:

ویژگی‌های اخلاقی امام رضا دشمنان را مجذوب خود کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: ویژگی‌های اخلاقی، زهد و تقوا امام رضا (ع) به گونه‌ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خود کردند.

ویژگی‌های اخلاقی امام رضا دشمنان را مجذوب خود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌سید ‌احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با تبریک دهه کرامت به گوشه‌ای از زندگانی هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت رضا (ع) در 11 ذیقعدﺓ سال 148 هجری در مدینه منوره‌ دیده به جهان گشود و تا قبل از هجرت به مرو در مدینه ساکن بودند.

وی بیان کرد:‌ حضرت رضا (ع) در جوار مدفن پاک رسول خدا (ص) و اجداد طاهرین خود‌ به هدایت مردم‌، تبیین معارف دینی و سیره نبوی می‌پرداختند، لذا مردم مدینه نیز بسیار ایشان را دوست ‌داشتند.

موسوی عنوان کرد: مدت امامت حضرت‌ (ع) حدود 20 سال بود که می‌توان آن را به سه بخش ‌10 سال اول امامت همزمان با زمامداری هارون، پنج سال مقارن با خلافت امین و‌ پنج سال آخر امامت آن بزرگوار ‌مصادف با خلافت مأمون و تسلط وی بر قلمرو اسلامی آن روز تقسیم کرد.

امام جمعه موقت کوهبنان تصریح کرد: مأمون برای عملی کردن اهداف خود چند نفر از مأمورانش را به مدینه خدمت حضرت رضا (ع‌) فرستاد تا ایشان را به اجبار به سوی خراسان روانه کنند.

موسوی تصریح کرد: همچنین مامون دستور داد حضرت‌ را از راهی که کمتر با شیعیان برخورد داشته باشد، بیاورند، لذا امام را از مسیر بصره، اهواز و فارس به سوی مرو حرکت دادند که مأموران ‌نیز پیوسته حضرت را زیر نظر داشتند و اعمال ایشان را ‌گزارش می‌دادند.

وی بیان کرد: طی سفر امام رضا (ع) از مدینه به مرو، هر کجا توقف می‌فرمودند، برکات زیادی شامل حال مردم آن منطقه می‌شد از جمله هنگامی که امام در مسیر حرکت خود وارد نیشابور شدند، مردم زیادی که خبر ورود ایشان را شنیده و به استقبال آمدند.

موسوی تصریح کرد: درخواست مردم این بود که شما را به حق پدران پاک و اجداد بزرگوارت سوگند می‌دهیم که رخسار فرخنده خویش را به ما نشان دهی و حدیثی از پدران و جد بزرگوارتان پیامبر خدا (ص) برای ما بیان فرمایی تا یادگاری نزد ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت نیز حدیث سلسله‌الذهب را کلمه به کلمه از قول پدر گرامیشان و از قول اجداد طاهرشان به نقل از رسول خدا (ص) و به نقل از جبرئیل از سوی حضرت حق تعالی ‌بیان کردند.

موسوی ‌تصریح کرد: ویژگی‌های اخلاقی، زهد و تقوای آن حضرت به گونه‌ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خود کردند با مردم در نهایت ادب تواضع و مهربانی رفتار می‌کردند و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌کردند. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول