اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌‌رضوی:

مدیرکل ارشاد خراسان‌‌رضوی مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی به‌ عنوان نخستین مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) منصوب شد.

مدیرکل ارشاد خراسان‌‌رضوی مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی‌ استاندار خراسان‌رضوی عصر امروز در جلسه کارگروه زیارت که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه ملی زیارت به پیشنهاد نمایندگان استان خراسان‌رضوی و حمایت رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گرفت و پس از مباحث بسیار زیاد در این زمینه، این کارگروه در دو سطح ملی و استانی ایجاد شد.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: ریاست این کارگروه در سطح ملی برعهده رئیس‌جمهور است و در خراسان‌رضوی نیز این مسئولیت برعهده استاندار است.

صلاحی گفت: بودجه این طرح در همان ابتدا تعیین شد و کار مطالعاتی آن نیز به پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی واسپاری شد و آنها بهترین محققان و اساتید را برای مطالعه در زمینه فرهنگ رضوی به کار گرفتند.

وی ادامه داد: علاوه براین، یکی از اقدامات مثبتی که امیدوارم در دولت‌های بعدی نیز نهادینه شود، ایجاد ردیف مستقل برای زیارت بود که مبلغی نزدیک به 90 میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا کرد.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: اقدام بعدی این بود که در سطح استان خراسان‌رضوی معاونتی برای امور زائران در استانداری خراسان‌رضوی ایجاد شود و با عنایت امام هشتم، این مسئله نیز محقق شد و حجت‌الاسلام ناصری‌پور به سمت معاون استاندار خراسان‌رضوی در امور زیارت برگزیده شدند.

صلاحی گفت: این اقدامات در واقع، قدم بسیار مهمی برای ترویج فرهنگ رضوی خواهد بود، زیرا در شرایطی که کشورهای استکباری در جنگ نرم سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کرده‌اند، یکی از بهترین راهکارهای مقابله با هجوم آنها، بسط و تعمیق فرهنگ ائمه است.

وی افزود: تمام ارگان‌های اجرایی مانند شهرداری مشهد باید در زمینه امور زیارت فعال‌تر از گذشته شوند و طرح‌هایی را که به آنها واگذار شده است، سریعا به اتمام برسانند.

استاندار خراسان‌رضوی یادآور شد: دولت در سفر چهارم استانی مبلغی نزدیک به هزار میلیارد تومان وام برای توسعه بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی اختصاص داد و این مسئله باید سریعا پیگیری شود.

صلاحی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) عنوان کرد: ظرفیت این جشنواره بسیار بالا است و امیدواریم با شکل‌گیری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که نخستین مدیرعامل آن، آقای جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی است، این ظرفیت‌ها بیشتر شکوفا شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول