اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

قوی‌ترین اندیشمندان در برابر امام رضا (ع) شکست می‌خوردند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: قوی‌ترین اندیشمندان از سایر ادیان در مناظره و گفت‌وگو با امام رضا(ع) شکست می‌خوردند.

قوی‌ترین اندیشمندان در برابر امام رضا (ع) شکست می‌خوردند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: پیشوای هشتم شیعیان از ویژگی حسن خلق برخوردار بوده‌ و در صله رحم و سرکشی به فقرا زبانزد خاص و عام بودند.

وی خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار در گفت‌وگو‌ها کمال ادب را رعایت می‌کردند و همین برخورد حضرت سبب می‌شد با دلایل متقن کلام امام را بپذیرند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: این امام بزرگوار نسبت به تعلیم و تعلم، تربیت دینی و بنیه دینی خانواده تأکیدات فراوانی داشت.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات فردی علی بن موسی الرضا(ع) گفت: تفکرات مهم و ارزشمند امام رضا(ع) سبب شد اسلام و مکتب تشیع از خطرات احتمالی در امان بماند.

عظیمی به مخالفت برخی ادیان در برابر تشیع اشاره کرد و عنوان داشت: امام رضا(ع) با سیاست، درایت و زیرکی هوشمندانه در برابر توطئه‌های مختلف ایستاد و دشمن را زبون، خوار، ذلیل و شکست‌خورده کرد.

وی یادآور شد: امام رضا(ع) با درایت خود اجازه نداد توطئه مأمون در زمینه ولایت‌عهدی عملی شود و این مسئله را نشان داد که مأمون برای حفظ موقعیت و جایگاه خود ولایت‌عهدی را پذیرفت.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: قوی‌ترین اندیشمندان از سایر ادیان برای مناظره و گفت‌وگو با امام رضا(ع) جمع می‌شدند و در برابر این امام بزرگوار شکست می‌خوردند.

وی با اشاره به توانایی علمی امام رضا (ع) گفت: صفت عالم آل محمد برای این امام بزرگوار تعیین شده چرا که ایشان علاوه بر دانش بسیار بالا، با مردم و دستگاه حاکم با سیاست و تدبیر برخورد می‌کرد.

عظیمی خاطر نشان کرد: پیشوای هشتم از ویژگی‌هایی مانند مردم‌داری و میهمان‌نوازی برخوردار بود و مردم را به کسب معلومات فرا می‌خواند.

وی عنوان داشت: صبر در برابر سختی‌ها و مصائب از جمله ویژگی‌های مهم این امام بزرگوار بود و لازم است این ویژگی را به عنوان بهترین الگو از علی بن موسی الرضا(ع) بیاموزیم.  

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: زیرکی و توانایی این امام بزرگوار سبب شد از توطئه‌های دستگاه حاکم نسبت به اهل بیت(ع) جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول