اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

امام رضا (ع) فرهنگ مترقی شیعه را گسترش دادند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: امام رضا (ع) با مجاهدت و استقامت در برابر ظالمان زمان فرهنگ مترقی شیعه را گسترش دادند.

امام رضا (ع) فرهنگ مترقی شیعه را گسترش دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در حاشیه دیدار با تعدادی از رزمندگان این شهرستان با تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: این امام همام در طول 55 سال عمر با برکت خویش همواره در راستای نشر احکام و ارزش‌های دین مبین اسلام گام بر می‌داشتند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در طول تاریخ اسلامی تاکنون دو سفر مهم و تعیین کننده انجام گرفته است، تصریح کرد: سفر نخست هجرت پیامبر بزرگ اسلام از مکه به سوی مدینه بود که مبدأ تاریخ اسلامی نام گرفته است.

وی ادامه داد: سفر دوم نیز هجرت حضرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان در سال 200 هجری قمری بوده که این دو سفر تأثیرات مهمی را در مسیر زندگانی مسلمانان به همراه داشته است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: سفر امام رضا (ع) به خراسان و شهادت در این دیار خون تازه‌ای را در رگ‌های مسلمانان به جریان انداخت و سبب شد که خروش شیعیان علیه حکام ظالم شدت گیرد.

زرینه با بیان اینکه بارگاه و صحن مطهر این امام همام در مشهد مقدس امروز جایگاه عاشقان و دلدادگان به حریم ولایت است، تصریح کرد: بارگاه و صحن رضوی پایتخت و قطب معنوی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مترقی و ارزشمند رضوی امروز لازم است که با همت همگانی در سراسر نظام اسلامی اشاعه یابد، اضافه کرد: امام رضا (ع) در طول دوران زندگی مبارک خویش در کوچک‌ترین عرصه‌ای در برابر حکومت ظالم و طغیانگر هارون‌الرشید کوتاه نیامدند و همواره مقاومت می‌کردند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: امروز جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید فرهنگ ناب و مقدس اهل بیت (ع) را سرلوحه خویش قرار داده و به آن عمل کنند.

زرینه با اشاره به فضایل اخلاقی و درجات علمی که امام رضا (ع) از آن برخوردار بودند، تصریح کرد: مکتب امام رضا (ع) درس فداکاری و ایستادگی برابر متجاوزان را به بشریت ارزانی داشتند.

وی اضافه کرد: همه ائمه در دوران خویش برابر مکاتب انحرافی و اشاعه فرهنگ بی‌دینی کفار ایستادگی کرده و علوم قرآنی را نشر می‌دادند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول