اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند عنوان کرد

امام رضا (ع) فریادرس زائرانش در 3 زمان است/بارگاه رضوی هیچ‏گاه خالی نمی‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: امام هشتم شیعیان جهان در سه زمان گرفتاری به فریاد زائرانش می‏رسد.

امام رضا (ع) فریادرس زائرانش در 3 زمان است/بارگاه رضوی هیچ‏گاه خالی نمی‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در جمع شمار زیادی از مردم شرق استان تهران اظهار داشت: زمان نخست، موقعی است که نامه اعمال نیکوکاران و بدکاران به دستان آنها داده می‏شود.

وی ادامه داد: حضرت ثامن‏الحجج (ع) وعده داده‏اند که در آن زمان من به داد زائران خود می‏رسم و نامه اعمال آنها را به دست راستشان می‏دهم.

علاءالدینی اضافه کرد: همچنین هنگام گذر از پل صراط که دغدغه انسان عبور سلامت از آن است، بار دیگر ایشان به فریاد زائران خود شتافته و آنها را به سلامت عبور می‏دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، سومین زمان فریادرسی آن حضرت در زمان گرفتاری زائران خود را هنگام قرار گرفتن اعمال آنها در ترازوی سنجش خداوند متعال خواند که با حبّ ایشان، کفه آن ترازو به اعمال نیک متمایل می‏شود.

بررسی تأثیرات معنوی امام رضا (ع) در ام‏القرای جهان اسلام

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند بر بررسی تأثیرات معنوی امام رضا (ع) در ام‏القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وی تصریح کرد: تأثیر حضور امام هشتم شیعیان در تکثیر معارف اسلامی در سرزمین اسلامی ایران غیرقابل اغماض است.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، تأکید امام راحل (ره) در نامه‏ای به یکی از علمای استان خراسان در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‏شاهی این بود که «شما در وهله نخست این پیام را به جایگاه امام هشتم (ع) عرضه کن و بگو یا ابن رسول‏الله، ما اراده کرده‏ایم که انقلابی را آغاز کنیم و چشم امید ما به شماست».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: امام راحل (ره) در جایی دیگر می‏فرمایند که «آستان قدس رضوی مرکز ایران است».

وی ادامه داد: ایشان در ادامه این بیان ارزنده خود می‏فرمایند که «بارگاه حضرت ثامن‏الحجج محل طواف فرشتگان، مرجع مؤمنان صادق و قبله اهل دل است».

علاءالدینی اضافه کرد: حرم مطهر امام رضا (ع) از خصوصیات ممتازی نسبت به دیگر اماکن مقدس برخوردار بوده و آن هم این است که بدون زائر نماندن آن در طول شبانه‏روز و فصول مختلف سال همواره دیده می‏شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول