اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اصفهان:

حفظ اسلام و تشیع اصلی‌ترین هدف امام رضا(ع) بود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه اصفهان گفت: حفظ اسلام و تشیع در ایران از اهداف اصلی امام رضا(ع) در سفر به ایران بود.

حفظ اسلام و تشیع اصلی‌ترین هدف امام رضا(ع) بود

حجت‌الاسلام سیدعلی مرداشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در حاشیه یکی از جلسات تبلیغ معارف دین اظهار داشت: حفظ اسلام و تشیع اصلی‌ترین اهداف امام رضا(ع) از حضور در ایران بود و به این دلیل ولایتعهدی مامون را نیز پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش ولایتعهدی با شروطی که امام رضا(ع) گذاشت بسیار هوشمندانه بود، افزود: پذیرش چنین سمتی با چنین شروطی هم در راستا با برخی مصالح جامعه اسلامی بود و به این دلیل امام رضا(ع) این سمت را پذیرفت.

مرداشت با اشاره به اینکه علوم اسلامی توسط امام رضا(ع) در ایران بومی شد، افزود: پیش از حضور امام رضا(ع) در ایران مردم به فراگیری علوم اسلامی مشغول بودند اما پس از حضور آن امام بزرگوار در ایران فراگیری این علوم از منشاء فیض و علوم اسلامی باعث شد تا جهشی در عرصه علمی در جامعه ایران به وجود آید که همچنان نیز شاهد این جهش بزرگ هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اسلام در شرایط کنونی خار چشم دشمنان است، افزود: دشمن در هر زمانی تلاش دارد تا اسلام را نابود و ضعیف کند و به این دلیل توهین به مقدسات اسلامی را به عنوان آزادی بیان معرفی می‌کند و تنها با این اقدام خود می‌تواند ژست آزاد اندیشی بگیرد.

این استاد دانشگاه اصفهان تاکید کرد: هیچ کس در کشورهای به اصلاح آزاد جهان که امروز ژست آزادی بیان را با توهین به پیامبر اسلام می‌گیرند، نمی‌تواند به هولوکاست شک کند  یا حتی علیه خاندان سلطنتی در این کشورها به ویژه انگلیس مطلب بنویسد که این خود نمادی از آزادی بیان به روش انگلیسی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشمندان در جهان اجازه فکر کردن به هولوکاست را هم ندارند، افزود: رژیم صهیونیستی همه این کشورها را کنترل می‌کند و سردمداران این کشورها اختیاری از خود ندارند زیرا سهامداران یهودی هر زمانی که اراده کنند اقتصاد این کشورها را با مشکل مواجه می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول