اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تخصصی نماز:

امام رضا (ع) با قبول ولایت عهدی تشیع را حفظ کردند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تخصصی نماز گفت: امام رضا(ع) با قبول ولایت عهدی سبب شد کیان شیعه حفظ شود، بنابراین شرایط کنونی را مدیون این امام بزرگوار هستیم.

امام رضا (ع) با قبول ولایت عهدی تشیع را حفظ کردند

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: ولایت‌عهدی امام رضا(ع) حرکت عظیم در تاریخ تشیع بوده و رویدادی بی‌نظیر پس از دوران امیرمؤمنان(ع) به شمار می‌رفت.

وی خاطر نشان کرد: قبول ولایت‌عهدی سبب شد شیعه به آسایش رسیده و فضائل امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) مطرح شود و این شرایط به جز برای علی بن موسی الرضا(ع)، برای هیچ امامی پیش نیامده است.

مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه مامون با پیشنهاد ولایت‌عهدی قصد داشت برای حاکمیت خود جایگاهی پیدا کند گفت: امام رضا(ع) با قبول ولایت‌عهدی سبب شد کیان شیعه حفظ شود، بنابراین شرایط کنونی را مدیون این امام بزرگوار هستیم.

وی یادآور شد: پیشوای هشتم شیعیان در شهرهای مختلف با قرائت خطبه‌هایی روشنگری کردند و ورود ایشان به ایران مقدمه‌ای برای توسعه دین در کل دنیا شد.

کفیل با بیان اینکه اکنون ولایت‌مداری خود را مدیون امام رضا(ع) هستیم گفت: هر کس می‌گوید «اشهد ان محمد رسول ‌الله» و «اشهد ان علی ولی الله» مدیون این امام بزرگوار است.

وی عنوان داشت: کتاب‌های یونانی در دوران امام رضا(ع) ترجمه و بین مسلمانان توزیع شد و در حقیقت این امام بزرگوار از نظر علمی جامعه را اداره کرد.

مدیر مرکز تخصصی نماز تصریح کرد: زائر امام رضا(ع) شیعه 12 امامی است و در روایات مختلف داریم که زیارت پیشوای هشتم شیعیان پاداش هزار حج را دارد.

وی یادآور شد: امام رضا(ع) در تبلیغ دین جدی بود و به سرعت امامت خود را به طور رسمی اعلام کرده و در بسترسازی جامعه برای غیبت امام زمان تلاش کرد.

کفیل تاکید کرد: لازم است مبلغان در زمینه توسعه معارف اسلامی، دوران امامت امام رضا(ع) را الگو قرار دهند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول