اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

امام رضا(ع) از ولایت‌عهدی در مسیر ترویج اسلام استفاده کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امام رضا(ع) به اجبار و بدون رغبت ولایت‌عهدی را پذیرفت ولی از این موقعیت در زمینه ترویج اسلام استفاده کردند.

امام رضا(ع) از ولایت‌عهدی در مسیر ترویج اسلام استفاده کردند

حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: با توجه به شخصیت و قداست پیشوای هشتم شیعیان علاوه بر پیروان اهل بیت(ع)، بزرگان اهل سنت و مکاتب دیگر غیرشیعی به حضرت با دیده قداست می‌نگرند.

وی با بیان اینکه شرایط دوران امام رضا(ع) از جهاتی شبیه زمان ماست گفت: افکار وارداتی و یهودی در دوران امام رضا(ع) وارد حوزه مسلمانان شده بود و دریچه‌ای ارتباطی بین مسلمانان با دیگر مذاهب باز شد.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: همه ائمه نور واحد هستند ولی شرایط دوران امام رضا(ع) به گونه‌ای بود که پیشوای هشتم حرکت علمی گسترده‌ای انجام داد و در نتیجه این اقدام عظمت علمی حضرت آشکار شد.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) عالم آل محمد لقب گرفته و این ویژگی با توجه به شرایط زمانی و مکانی این امام بزرگوار بروز پیدا کرده است.

نقده‌دوزان عنوان داشت: پذیرش ولایت‌عهدی به معنای پذیرفتن و مهر تایید به خلافت بنی‌عباس بود و امام رضا(ع) به اجبار و بدون رغبت ولایت‌عهدی را پذیرفت ولی از این موقعیت در زمینه ترویج اسلام استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در دوران پیشوای هشتم شیعیان اجازه توهین به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به طور مستقیم وجود نداشت و بدخواهان به طور غیرمستقیم مواضع خود را عملی می‌کردند.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: بی‌حیایی کنونی در زمینه توهین به اهل بیت(ع) به دلیل فرهنگ منحط غرب بوده و نشان‌دهنده نهایت سقوط آنهاست.

وی عنوان داشت: به دلیل آنکه استکبار و غربی‌ها با بحث‌های علمی و فکری نتوانستند با مسلمانان مبارزه کنند در نتیجه یأس و ناامیدی به این اقدامات پوچ روی آورده‌اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول