اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری:

حذف بیمه محصولات کشاورزی جفا به کشاورزان است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری حذف بیمه محصولات کشاورزی را جفایی بزرگ در حق کشاورزان دانست.

حذف بیمه محصولات کشاورزی جفا به کشاورزان است

طاهر نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بیمه نشدن محصولات کشاورزان ضربه مهلکی به بخش تولیدات کشاورزی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: عدم بیمه محصولات کشاورزی مغایرت بسیاری با بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

نوربخش با اشاره به ضرورت پیگیری این مسئله از سوی مسئولان ذی‌ربط، گفت: کشاورزان به طور مکرر برای دریافت پاسخی مناسب به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون پاسخ مناسب و قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری با ابراز گلایه‌مندی از هیئت مدیره صندوق بیمه کشور در پی حذف بیمه محصولات کشاورزی کشاورزان، گفت: با این اقدام به تبع آن استان‌ها نیز اقدام به حذف بیمه محصولات کشاورزان کردند.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدام که بسیار جای سئوال دارد، امید کشاورزانی که به بیمه بود ناامید شد، کشاورز با تمام تلاش سعی در تولید محصول مرغوب دارد، اما همواره این نگرانی همراه کشاورز است که در صورت بروز خشکسالی، سرمازدگی، شیوع بیماری یا آفات کشاورز چه باید بکند.

نوربخش با تأکید بر اینکه کشاورزى فعالیتى سرشار از مخاطرات است، گفت: در این فعالیت انواع مخاطرات طبیعى، اجتماعى، اقتصادی و مخاطره‌آمیز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به بیمه محصولات کشاورزى، گفت: تولید در کشاورزى یکى از پرمخاطره‌ترین فعالیت‌هاى اقتصادى است، بلایاى طبیعى، آفات نباتى، انواع بیمارى‌هاى گیاهى، تغییرات ناگهانى دما و گاه حتى بى‌موقع ممکن است خسارت زیادى به کشاورزان وارد کند و از آنجا که بخش مهمى از تولیدکنندگان کشاورزى، به‌ویژه در کشورهاى در حال توسعه جهان، توان مالى محدودى دارند گاه حتى کمترین خسارت ممکن است آنها را از هستى ساقط کند.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزى یکى از اهرم‌هاى توسعه کشاورزى است، چراکه با استفاده از این ساز و کار نه تنها مى‌توان از طریق پس‌اندازى‌هاى اندکى که انبوه کثیرى از کشاورزان به عنوان حق بیمه مى‌پردازند، خسارت وارد شده به کشاورزان خسارت دیده را جبران کرد، بلکه به وسیله آن مى‌توان امنیت بیشترى را براى تولیدکنندگان کشاورزى فراهم آورد.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است بیمه محصولات کشاورزى نقش بسیار موثرى به ویژه در دوران گذر کشاورزى از ویژگى‌هاى کشاورزى سنتى به کشاورزى تجارتى ایفا مى‌کند، در ایران نیز به دلیل موقعیت جغرافیایى آن که با ابعاد تشدید شده‌اى از مخاطرات تولیدى در بخش کشاورزى روبه‌روست، اهمیت و ضرورت توجه جدى‌تر به ساز و کار بیمه کشاورزى چند برابر است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول