اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان مازندران خبر داد

گسترش مناسبات بخش کشاورزی و دامپروری مازندران با تاجیکستان

خبرگزاری فارس: قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران مازندران از گسترش مناسبات بخش کشاورزی و دامپروری مازندران با تاجیکستان خبر داد.

گسترش مناسبات بخش کشاورزی و دامپروری مازندران با تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران مازندران و مشاور عالی هیئت مدیره کشور و هیئت همراه در دیدار با دوستعلی حاتم‌اف سفیر تاجیکستان در ایران راه‌های توسعه همکاری‌های ایران و تاجیکستان در زمینه‌های کشاورزی، دامی و دامپروری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سید فریدون موسوی‌تلوکلایی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: خوشحالم تا زمینه‌ای فراهم شد بتوانیم سبب گسترش مناسبات همکاری در بخش کشاورزی و دامپروری مازندران با تاجیکستان شویم.

این مسئول در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های هرچه بیشتر بین دو کشور در بخش‌های کشاورزی و دامی تاکید کرد.

موسوی‌تلوکلایی بیان داشت: مازندران پتانسیل لازم در جهت روابط اقتصادی، کشاورزی و دامپروری را دارد و در این زمینه می‌تواند منشأ خدمات و ارائه رشد مناسب در آن کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه جوانان مازندرانی متخصص و کارآزموده در بخش دامی می‌توانند زمینه شکوفایی را در کشور فراهم کنند، افزود: امروز در استان مازندران متخصصان و تکنسین‌هایی هستند که می‌توانند در دنیا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران مازندران از آمادگی اتحادیه ‌شرکت‌های کشاورزان و دامداران استان در زمینه‌های علمی، صادرات و واردات با کشور تاجیکستان خبر داد و گفت: با ایجاد نمایشگاه در جهت شناساندن دستاوردهای مازندران در کشور تاجیکستان زمینه برای گسترش همکاری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های بخش خصوصی کشور به ویژه مازندران در زمینه‌های کشاورزی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بخش کشاورزی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان بخش‌های خصوصی در این زمینه تاکید دارد.

مدیرعامل شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران شهرستان ساری خاطرنشان کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به ارتقاء بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تسهیلات ایجاد شده در این بخش ضروری‌ است.

این مسئول، طرح توسعه کشاورزی را یک فرصت بسیار مناسب برای تحول در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و اظهار امیدواری کرد: کشاورزان و دامداران از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

موسوی‌تلوکلایی ادامه داد: بخش کشاورزی با مدیریت صحیح و اجرای طرح‌های علمی می‌تواند از سودآورترین بخش‌های اقتصادی کشور باشد و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

* برپایی نمایشگاه دستاوردهای مازندران در تاجیکستان

دوستعلی حاتم‌اف سفیر تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از موسوی قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران مازندران با اشاره به توانمندی فزاینده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن گفت: ایران را دوست دارم و علاقه‌ام به استان مازندران هم زیاد بوده و بسیار خوشحالم که در زمینه همکاری مخصوصاً کشاورزی و دامپروری از متخصصان امر در ایران به ویژه استان مازندران فراهم شود.

سفیر تاجیکستان در ایران یادآور شد: کشور تاجیکستان شرایط رشد و باروری لازم را برای ارتقا کشاورزی و دامپروری دارد و این امر با همت متخصصان مازندرانی به رشد و شکوفایی می‌رسد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای مازندران در کشور تاجیکستان به زودی محقق می‌شود.

سفیر تاجیکستان در پایان از قائم مقام شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران استان و هیئت همراه برای بازدید از کشور تاجیکستان دعوت کرد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول