اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

تعامل بین اعتبارات عمرانی و طرح‌های پژوهشی دستگاه‌ها ایجاد شود

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: تعامل بین اعتبارات عمرانی و طرح‌های پژوهشی دستگاه‌ها ایجاد شود.

تعامل بین اعتبارات عمرانی و طرح‌های پژوهشی دستگاه‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد چهارشنبه شب در کارگروه تخصصی پژوهش‌، فناوری و تحول اداری استان همدان اظهار کرد: از آنجا که برخی دستگاه‌ها دارای بودجه و اعتبارات بالا و طرح‌های اندک بوده و برخی دیگر طرح‌های بسیار و بودجه کم عمرانی دارند، باید برای بودجه و اعتبارات موجود در دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شود تا موضوعات پژوهشی را یک دستگاه و اعتبارات را دستگاه‌های دیگر تأمین کند تا تعامل لازم در این میان برقرار شود.

وی افزود: کمیته تحول اداری ملزم به انجام تحول در ادارات است چراکه نقطه تلاقی تمام مشکلات و نارضایتی‌های مدیران سه کمیته زیرگروه کارگروه پژوهش، باید در کمیته تحول اداری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مناسب در کارگروه پژوهش خاطرنشان کرد: در این کارگروه باید سه عنوان پژوهش، فناوری و تحول اداری دست به دست هم داده و تحول مطلوب را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: گزارشات کمیته تحول اداری و فناوری اطلاعات قانع کننده نیست و باید به سمتی حرکت شود که کارگروه کاربردی بوده و بهبود را احساس کنیم، بنابراین باید آثار طرح‌ها در تحول اداری دیده شود و سیستم در پاسخگویی سریع باشد، در حالی که ادارات آنقدر چاق هستند که نمی‌توانیم به سرعت در رفع نیازها پاسخگو باشیم.

آزاد ادامه داد: از حرف مدیران نترسید و در طرح تحول اداری به سمت کیفی‌سازی حرکت کنید و دانشگاه‌ها نیز طرح‌های کاربردی خود را ارائه کنند تا بتوان با نیروی انسانی و سخت‌افزاری کمتر سرعت افزایش کار را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: برخی پژوهش‌ها تنها به درد کتابخانه‌ها خورده و دوامی ندارد، لذا باید تغییرات را ابتدا از خود آغاز کرده و سپس به سمت تحول حرکت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان نیز گفت: در راستای افزایش پژوهش و فناوری به موضوعات کاربردی پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترایی که مورد تأیید کمیته نیازسنجی قرار گیرد، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 3 میلیون تومان و در مقطع دکترا تا سقف 7 میلیون تومان اعتبار پرداخت می‌شود.

کریم مطهری کمیته‌های زیر مجموعه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری را سه کمیته نیازسنجی با ریاست مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری، کمیته بررسی راهکارهای حمایت و پشتیبانی از تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و ارتباط پژوهش با تولید را با ریاست رئیس پارک علم و فناوری و کمیته تحول اداری و فناوری اطلاعات را با ریاست مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: امسال کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری هفت جلسه با 66 مصوبه داشته و در راستای ترویج فرهنگ پژوهش، در مباحث مربوط به فناوری اطلاعات وارد شده و در زمینه دولت الکترونیک فعالیت‌های مطلوبی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: بیش از 480 دستگاه اجرایی توسط اینترنت به دولت متصل هستند و در این زمینه دارای 400 پورت اضافه نیز هستیم.

مطهری با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: سال گذشته چهار کمیته علمی، اجرایی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نمایشگاهی در زیرگروه ستاد هفته پژوهش فعالیت کردند اما امسال با اضافه شدن کمیته فناوران به ریاست پارک علم و فناوری کمیته‌های هفته پژوهش به پنج کمیته رسید.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش شاهد حضور 132 طرح ارائه شده در جشنواره علم تا عمل هستیم تا زمینه تجاری‌سازی و مطرح شدن کاربردهای طرح‌ها بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول