اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

شورای پژوهش در شوراها آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شورای پژوهش در شوراهای اسلامی تشکیل شده و در دستور کار این نهاد قرار گرفته که به زودی این شورا فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

شورای پژوهش در شوراها آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و رفاهی به طور دقیق تحقیق و پژوهش شود تا مشکلات اجرای این پروژه‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه پژوهش از مهم‌ترین مؤلفه‌های عملیات اجرای در پروژه‌های عمرانی است، بیان کرد: با آغاز به کار شورای پژوهش در شوراهای اسلامی مدت زمان و اعتبار هر پروژه‌ای به صورت شفاف مشخص می‌شود تا رضایت مردم از اجرای این پروژه‌ها کسب شود.

حبیبی عدم وجود ساختمان شورای اسلامی را از مشکلات شورای اسلامی شهر قزوین عنوان و خاطرنشان کرد: راهکارها و اعتبارات احداث این ساختمان تدوین شده که امیدواریم به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: اعضای شورای اسلامی بر محور قانون اساسی حرکت می‌کنند و به چارچوب قانون اساسی پایبند و برای اجرای آن برای نظم و انضباط بیشتر در شهر همت می‌کنند و تحت هیچ شرایطی قانون را فدای مصلحت‌گرایی فردی، قومی و حزبی نمی‌کنند.

وی با اشاره به شعار سال جاری که با نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، ابراز کرد: شوراهای اسلامی برای تحقق این شعار از خرید و استفاده کالاهای غیرایرانی جدا خودداری می‌کنند تا بتوانند این شعار را تا حدی محقق کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: گردش مالی شوراهای اسلامی سه برابر بودجه عمرانی استان قزوین است.

حبیبی کمک به سیاست‌گذاری‌های دولت در اجرای مسکن مهر و فعالیت‌های فرهنگی را از ویژگی‌های اعضای شوراهای اسلامی در قزوین عنوان و اظهار کرد: توسعه محلی دغدغه اصلی و اولویت نخست شوراهای اسلامی است و برای تحقق آن با استفاده از ابزارها و امکانات موجود تلاش می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین به آموزش اعضای شورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: آموزش در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه شهرسازی به اعضای شوراها از دغدغه‌های اصلی است که برای آشنایی بیشتر آنان به امور شهری آموزش داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: آزادی، امنیت، بهداشت و آموزش از نیازهای اصلی است که آموزش به دلیل اهمیت ویژه آن بستر سه مؤلفه دیگر است که این بیانگر اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه است که برای رسیدن به این سه مؤلفه باید در زمینه‌های مختلف آموزش ببینند به همین دلیل با آموزش اعضای شورای اسلامی می‌توان امنیت را به راحتی در شهر اجرا کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه شوراهای اسلامی پارلمان محلی هستند، ابراز کرد: برای تحقق این شعار باید تعداد اعضای شوراهای اسلامی افزایش یابد تا افراد بیشتری در تصمیم‌گیری‌های توسعه شهری شرکت کنند تا صحت این تصمیمات را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه 24 شورای اسلامی شهر و 128 شورای اسلامی روستایی در قزوین وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 809 عضو در این شوراها فعال هستند تا بتوانند مشکلات مردم را برطرف و رضایت آنان را کسب کنند.

این مقام مسئول با اشاره به بیش از یک میلیون جمعیت استان قزوین، خاطر نشان کرد: بیش از 73 درصد مردم این استان در شهرها زندگی می‌کنند که بر این اساس رسیدگی به مدیریت شهری بسیار در این استان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه شهر قزوین 400 هزار نفر جمعیت دارد، ابراز کرد: 9 نفر در شورای اسلامی در این شهر تصمیمات شهری را اتخاذ می‌کنند که باید برای اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر این آمار افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی با مردم ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و با مشکلات و نیازهای آنان دقیق‌تر آشنا هستند به همین دلیل با افزایش تعداد آنان تصمیم‌گیری شهری در این شورا درست‌تر اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول