اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران آغاز شد

اعزام 65 هزار دانش‌آموز فارس به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعزام 65 هزار دانش‌آموز استان فارس در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی آغاز شد.

اعزام 65 هزار دانش‌آموز فارس به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان 750 نفری دانش‌آموزان دختر ناحیه یک شیراز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اظهار داشت: شهادت پرواز و معراج روح به عالم اعلی است و به خاطر اینکه شهید بی‌واسطه محضر خداوند سبحان را درک می‌کند در حقیقت حیات جاودانه متعلق به شهیدان است.

حسین سلامی با بیان اینکه شهدا تنها خود به جاودانگی نرسیدند بلکه موجب حیات جاودانه ما نیز شدند، گفت: اگر امروز ما با عطر زندگی می‌کنیم و طعم آزادگی، امنیت، آرامش و سرافرازی را می‌چشیم به برکت آن فداکاری‌های شگفت‌انگیز فرزندان این ملت است.

وی اضافه کرد: شهدا اجازه ندادند دشمن مسیر ما را تعیین کند و جلوی تمام راه‌های نفوذی آنها را گرفتند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی‌مان به دست نااهلان بیافتد.

سلامی با تأکید بر اینکه آزادگی، شرافت و کرامت به سادگی به‌ دست نمی‌آید، گفت:‌ نان، کار و ثروت به سادگی به‌ دست می‌آیند و به سادگی از بین می‌روند و ارزش چندانی ندارند اما آن چیزی‌ که سخت می‌نمایاند، این بوده که دشمن نمی‌خواهد مشخصه حیات ملی و هویت ما به ‌وسیله آن توصیف شود و آن عزت، کرامت و شرافت، آزادگی و استقلال است.

وی اردوهای راهیان نور را به منزله دانشگاهی دانست که در آن برای آشنایی و تربیت نسل جوان انقلاب با فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: هر کاری که موجب رشد انسان و سیر به سوی الی‌الله باشد، یک مجاهده است.

محمدحسین روزی‌طلب افزود:‌ تمام کسانی که امروز از این پادگان نظامی اعزام می‌شوند باید بدانند که این مکان قدمگاه شهداست و آنان نیز روزی از این مکان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام می‌شدند.

به گزارش فارس، سال گذشته 40 هزار دانش‌آموز از استان فارس در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده بودند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول