اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان:

دانش‌آموزی به خاطر نبود امکانات مالی نباید از تعلیم و تربیت باز بماند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، غیربومی بودن نیروی انسانی و تقاضای انتقال را از جمله مشکلات و کمبودها عنوان کرد و گفت: نباید دانش‌آموزی به خاطر نبود امکانات مالی از تعلیم و تربیت باز بماند.

دانش‌آموزی به خاطر نبود امکانات مالی نباید از تعلیم و تربیت باز بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، جعفر حسن‌پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان موفقیت به دست آمده در مجموعه آموزش و پرورش منطقه را مرهون همدلی و همراهی مسئولان منطقه و شهرستان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: موفقیت‌های به دست آمده در آموزش و پرورش منطقه مهربان محصول تصمیم‌گیری‌های اصولی و کارشناسی شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان است.

حسن‌پور، فرآیند هوشمندسازی مدارس را الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های مدرسه عنوان کرد و از اختصاص و هزینه 200 میلیون ریال برای تداوم طرح هوشمندسازی در مدارس در تابستان سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: 10 مدرسه جدید در تابستان امسال هوشمندسازی شده‌اند که با توجه به هوشمندسازی 50 مدرسه در سال 90 تعداد مدارس هوشمندسازی شده در منطقه مهربان به 60 مدرسه رسیده است.

حسن‌پور گفت: تلاش می‌شود که در مابقی مدارس طرح هوشمندسازی اجرا شود و ان‌شاءالله تا پایان سال تحصیلی تمام مدارس منطقه مهربان هوشمندسازی می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان از اختصاص و هزینه 200 میلیون ریال برای تعمیرات اساسی مدارس باقرالعلوم و پروین اعتصامی در شهر دوزدوزان خبر داد.

وی افزود: از طریق اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی 200 میلیون ریال برای تعمیرات اساسی مدارس باقرالعلوم و پروین اعتصامی در شهر دوزدوزان هزینه شده است.

حسن‌پور، از یک نوبته شدن تمام مدارس منطقه مهربان خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشه شده و ساماندهی فضاهای آموزشی، امسال تمام مدارس منطقه مهربان در تمام مقاطع تحصیلی به صورت یک نوبته و در شیفت صبح دایر بوده و به هیچ‌وجه شیفت بعدازظهر وجود نداشته و شیفت بعدازظهر صرفاً برای برنامه‌های پرورشی و یا فوق برنامه خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به اینکه هیچ کلاس درسی در هیچ روستایی در منطقه مهربان بدون معلم نیست، اظهار داشت: در روستاهای «نرمیق» و «لنجوان» از توابع بخش مهربان که تعداد دانش‌آموزان زیر حد نصاب دانش‌آموزی بود به صورت عقد قرارداد کلاس درس دایر خواهد بود و آماده‌ایم در هر روستایی از منطقه برای حتی یک دانش‌آموز کلاس درس دایر کنیم.

وی افزود: در جلسه مدیران تاکید شده است که به هیچ‌وجه نباید دانش‌آموزی به خاطر نبود امکانات مالی از قبیل تامین هزینه کتب درسی، حق بیمه، تهیه نوشت‌افزار و حتی پوشاک از تعلیم و تربیت باز ماند چراکه سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امکاناتی را در رابطه با تامین نوشت‌افزار دانش‌آموزان بی‌بضاعت در اختیارمان قرار داده است.

حسن‌پور گفت: دانش‌آموزان بی‌بضاعت شناسایی شده و وسائل و نوشت‌افزار مورد نیاز به صورت رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت و به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم که مسائل و مشکلات مادی باعث محرومیت حتی یک دانش‌آموز در دورافتاده‌ترین روستای منطقه از تحصیل شود.

وی، از موفقیت دانش‌آموزان منطقه مهربان در قبولی در رشته‌های عالی در دانشگاه‌های معتبر کشور خبر داد و اظهار کرد: 63 درصد دانش‌آموزان منطقه مهربان که در کنکور شرکت کرده بودند به مراکز آموزش عالی راه یافتند و رتبه‌های زیر هزار دانش‌آموزان و موفقیت در قبولی در رشته‌های عالی در دانشگاه‌های معتبر کشور بسیار امیدوارکننده و رضایت‌بخش است.

حسن‌پور گفت: باید به این نکته مهم و اساسی توجه داشت که با توجه به ظرفیت‌های بالای دانش‌آموزان منطقه باید اهداف بلندی‌تری را نشانه‌گذاری کرده و برای رسیدن به آن بیشتر از پیش تلاش و کوشش کنیم که راضی شدن به وضعیت مطلوب فعلی باعث خواهد شد تا سرعت پیشرفت کمتر شود که به هیچ‌وجه نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، به نیازها و کمبودهای آموزش و پرورش منطقه اشاره کرد و غیربومی بودن نیروی انسانی و تقاضای انتقال و رفت و آمد همچنین کمبود نیروی انسانی در علوم پایه را از جمله مشکلات و کمبودها عنوان کرد.

حسن‌پور با اشاره به کمبود فضای ورزشی به ویژه نبود استخر شنا گفت: مدارس فرسوده مهربان در دو سال گذشته در اولویت طرح تخریب و نوسازی قرار نگرفته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان، کمبود اعتبارات طرح روستا مرکزی و کمبود نیروی خدماتی در مدارس را از دیگر مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول