اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب با اشاره به اجرای طرح ملی سباح در مدارس ابتدایی

مهربان استخر شنا ندارد / حادثه در کمین دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: فرماندار سراب با اشاره به اجرای طرح ملی سباح در مدارس ابتدایی گفت: سراب استخر ندارد و بروز حادثه در رفت و آمد دانش‌آموزان به شهرستان‌های همجوار برای استفاده از استخر با توجه به زمستان طولانی منطقه دور از ذهن نیست.

مهربان استخر شنا ندارد / حادثه در کمین دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان که در سالن کنفرانس بخشداری مهربان تشکیل شد، آموزش و پرورش را یکی از دستگاه‌های بسیار مورد توجه قرار گرفته در طول دولت نهم و دهم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در طول دولت نهم و به ویژه دولت دهم دچار تغییر و تحول اساسی و بنیادی شد وزارت آموزش و پرورش بود.

فرماندار سراب با اشاره به اینکه در دولت‌های بعد از پایان جنگ تحمیلی، بعد اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: کمرنگ شدن مسائل تربیتی به ویژه مسائل بوجود آمده در خصوص حذف معاونت پرورشی از بدنه آموزش و پرورش باعث شده بود تا نیاز به تغییر و تحول در آموزش و پرورش بیشتر احساس شود.

سعادتی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قابل سنجش با ابزار مادی نیست، تصریح کرد: معلمی چیزی نیست که هر کس شایستگی آن را داشته باشد و حذف تربیت معلم مقدمه‌ای بر این شده بود که صرف داشتن مدرک می‌توان معلم شد.

فرماندار سراب با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم گام‌های اساسی برای ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش برداشته شده است، گفت: شرایط بوجود آمده در آموزش و پرورش باعث شده که احساس تغییر در آموزش و پرورش همگانی شود.

سعادتی تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا برنامه در سیستم آموزش و پرورش حاکم شود تا حداقل تغییر و تحول را ایجاد کرده و اثربخش باشد.

فرماندار سراب با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی در آموزش و پرورش در طول سال‌های گذشته سلیقه‌ای اداره کردن این نهاد بوده است، افزود: آموزش و پرورش باید با برنامه اداره شود و یکی از اثرات مهم سند تحول بنیادین نیز همین موضوع است.

سعادتی با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است، گفت: این تحول مطالبه مهم و تاکید مقام معظم رهبری، مجلس، دولت و رئیس‌جمهور است و دو درس جدید تفکر و پژوهش و کار و فناوری که به دروس سال ششم ابتدایی اضافه شده است، امر پرسشگری، مهارت خوب حرف زدن و مدیریت اقتصادی و کارآفرینی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

فرماندار سراب تاکید کرد: آموزش و پرورش یک بحث ملی است و از منظر ملی باید به آن نگاه کرد که این امر نیازمند مشارکت همگانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

سعادتی با بیان اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، افزود: سند تحول بنیادین متناسب با اهداف انقلاب ایجاد شده و دستاوردهای خوبی خواهد داشت، ضمن آنکه سند تحول بنیادین تحولی عمیق، ریشه‌دار، همه‌جانبه، نظام‌مند، آینده‌پژوهانه و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی است.

فرماندار سراب به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان با ساماندهی و تجمیع مراکز تربیت معلم کشور تحقق پیدا کرده است و در واقع دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت تا امر تربیت معلم و احیای مراکز تربیت معلم حاصل شود و به جرأت می‌توان ادعا کرد که دانشگاه فرهنگیان احیای تربیت معلم به شیوه جدید است که  خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته و 20 برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان متقاضی وجود دارد.

سعادتی با اشاره به اجرای طرح ملی سباح در مدارس ابتدایی اظهار کرد: فقدان استخرهای ورزشی به عنوان یک فضای ورزشی مورد نیاز در آموزش و پروش از جمله معایب این طرح است که انتظار می‌رود با پیگیری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان این مشکل در مناطق فاقد استخر ورزشی برطرف شود.

فرماندار سراب نبود استخر ورزشی دولتی و خصوصی در مهربان را یک کمبود اساسی در اجرای طرح ملی سباح عنوان کرد و افزود: نبود استخر شنای خصوصی و دولتی در مهربان و همچنین خطرات احتمالی رفت و آمد دانش‌آموزان به شهرستان‌های همجوار ایجاب می‌کند که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی در احداث استخر شنا برای آموزش و پرورش منطقه مهربان اهتمام ویژه داشته باشد.

سعادتی خاطرنشان کرد: نبود استخر ورزشی دولتی و خصوصی در مهربان باید به جد مورد توجه مدیران اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قرار گیرد تا خدای ناکرده به خاطر اجرای یک طرح، حادثه‌ای ناگوار برای دانش‌آموزان پیش نیاید.

وی ادامه داد: بروز حادثه در رفت و آمد دانش‌آموزان به شهرستان‌های همجوار برای استفاده از استخر با توجه به وضعیت جغرافیایی و زمستان طولانی منطقه دور از ذهن نیست بنابراین امیدواریم با عنایات مدیران اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی استخر ورزشی در مهربان باشیم.

فرماندار سراب تاکید کرد: مشکلات آموزش و پرورش بدون ارتباط تنگاتنگ اولیاء حل نشدنی است و انتظار می‌رود که خانواده‌های محترم با آموزش و پرورش بیشتر در ارتباط بوده و همکاری داشته باشند، ضمن آنکه در بحث امام جماعات برای مدارس انتظار همراهی و مساعدت بیشتر از امام جمعه مهربان را داریم.

سعادتی برای پیگیری ایجاد اردوگاه فرهنگی و تربیتی برای آموزش و پروش منطقه مهربان قول مساعد داد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول