اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

حجاج بیت‌الله الحرام از مقدسات الهی خود دفاع کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک گفت: همه مسلمانان دنیا به ویژه حجاج بیت‌الله الحرام که در سرزمین قیام و وحی حضور دارند باید از مقدسات الهی خود با تمام وجود دفاع کنند.

حجاج بیت‌الله الحرام از مقدسات الهی خود دفاع کنند

حجت‌الاسلام حسن منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: فریضه الهی حج از بعد فردی مهم است چون انسان با انجام این فریضه به صفا و نورانیت قلبی نائل می‌شود و بدون توجه به وابستگی‌های مادی و دنیایی با فراغت بال به برنامه‌های معنوی و انس با خداوند متعال می‌پردازد.

وی افزود: از نظر اجتماعی هم حج یکی از عرصه‌های متعالی اتحاد و وحدت، اخوت و برادری و اظهار تنفر و انزجار از شیاطین و مستکبران عالم و دشمنان اسلام است در واقع حج مرکز و کانون معارف الهی و سیاست اسلام در تمام ابعاد زندگی مسلمانان است.

امام جمعه شهربابک تصریح کرد: در باب فضیلت حج روایات زیادی نقل شده است، پیامبر اسلام با فضیلت‌ترین اعمال را بعد از جهاد حج پذیرفته شده می‌داند و امام صادق (ع) می‌فرماید، با توجه به مشکلات و رنج‌هایی که حج برای یک انسان مسلمان دارد، فضیلتش از نماز و روزه هم بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که بسیار مهم است، حجاج بیت‌الله الحرام باید علاوه بر انجام اعمال حج مراسم برائت از مشرکان را هم فراموش نکنند، امروز خطر بزرگی که جوامع توحیدی را تهدید می‌کند شرک عملی است، یعنی پرستش بت‌های نوین که همان قدرت‌های استکباری هستند و برائت از مشرکان مبارزه با سلطه‌جوئی قدرت‌های طاغوتی استقلال و عزت و اقتدار مسلمانان جهان است.

منتظری افزود: بهترین مکان برای بیزاری جستن از دشمنان دین و طاغوتیان زمان سرزمین کعبه و خانه امن و طهارت است، امروز که دنیای اسلام شاهد هجوم سران کفر و شرک علیه اسلام و قرآن کریم و پیامبر مکرم اسلام (ص) است و آنها قصد نابودی تمام مظاهر ملی، فرهنگی، دینی و سیاسی مسلمانان را دارند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل باید همه مسلمانان در سراسر دنیا دست به دست هم داده و از مقدسات الهی خود با تمام وجود دفاع کنند به ویژه حجاج بیت‌الله الحرام که در سرزمین قیام و وحی حضور دارند باید تنفر و انزجار خود را قاطع‌تر و پر صلابت‌تر از سایر مسلمانان اعلام و سکوت مسلمانان در حج در مقابل این هتاکی‌ها و بی‌شرمی‌های دشمن خیانتی بزرگ و گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول