اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

حج محل وحدت و گردهمایی همه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه حج محل وحدت و گردهمایی همه مسلمانان در یک مکان یکسان و مشخص است، گفت: حج یک عمل عبادی و سیاسی است.

حج محل وحدت و گردهمایی همه مسلمانان است

سید یعقوب موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حج یکی از اعمالی است که در آیات و روایات تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با اشاره به برخی از آیات و روایات نقل شده در زمینه انجام عمل حج افزود: در آیات و روایات شرایط افرادی که حج بر آنها واجب است، مشخص شده است.

امام جمعه موقت زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در سه مورد حج بر شخص واجب می‌شود، اضافه کرد: استطاعت مالی شخص، داشتن توانایی جسمی و اینکه راه باز باشد، از موضوعاتی است که حج بر اشخاص واجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجام عمل حج برای افراد واجد شرایط واجب است، افزود: ترک حج و یا انجام عمل حج از سوی اشخاص سود و یا منفعتی برای خدا ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: ذات مقدس الهی از انسان‌ها بی‌نیاز است و چه اشخاص اعمال مثبت انجام دهند و چه منفی این اعمال در وجود خداوند تاثیری ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حج یک عمل سیاسی و عبادی است، اضافه کرد: مسلمانان باید توجه ویژه نسبت به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه حج محل وحدت مسلمانان و گردهمایی همه مسلمانان در یک مکان یکسان و مشخص است، افزود: در این محل نیز باید یک سری اعمال ویژه‌ای انجام شود، که در صورت اجرا نشدن عمل به صورت صحیح حج مورد قبول نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حج محل مبارزه با استکبار جهانی است، اضافه کرد: در این محل مسلمانان برائت و بیزاری خود را از شیطان بزرگ نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین با اشاره به اینکه ادای فریضه حج باید به همراه رعایت شئون و فرمایش الهی باشد، ادامه داد: یکی از شروطی که در انجام حج واجب شده، این است که این عمل باید با پول پاک صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وجود شروط مشخص شده در ادای فریضه حج موجب مهم‌تر شدن این عمل شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول