اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

همه جلوه‌های عبادت در حج نهفته است/ حج وحدت‌آفرین و تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حج تنها عبادتی است که همه جلوه‌های عبادت در آن وجود دارد.

همه جلوه‌های عبادت در حج نهفته است/ حج وحدت‌آفرین و تاثیرگذار است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: حج به عنوان یکی از برنامه‌های معنوی و تاثیرگذار دینی از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت حج برای خودسازی و رسیدن به کمال معنوی استفاده شود، خاطرنشان کرد: فرصت حج فرصتی برای افزایش خودآگاهی و خودسازی در انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آثار و برکات معنوی حج یادآور شد: آثار عبادی و سیاسی حج باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حج دارای آثار مادی و معنوی در زندگی انسان است، یادآور شد: انسان برای رسیدن به این آثار باید در این ایام از فرصت‌هایی که در اختیار وی قرار می‌گیرد، نهایت بهره‌برداری را داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آثار فرهنگی حج تصریح کرد: حج از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی جامعه مسلمین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حج وحدت‌آفرین است، یادآور شد: آثار حج باید در جامعه ساری و جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه حج دارای همه جلوه‌های مطلوب عبادت است، افزود: باید از این فرصت برای ارتقای حالات معنوی انسان استفاده شود.

وی دوری از گناهان را از آثار با برکت حج عنوان کرد و گفت: باید زائران بیت‌الله الحرام پس از بازگشت از این سفر معنوی با دوری از گناهان آثار این سفر را در خود نگه دارند.

آیت‌الله خاتمی نگهداری حالات معنوی حجاج را ضروری دانست و گفت: باید حجاج با توجه به این حالات در زندگی خود رنگ و بوی دوری از گناهان را حفظ کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول