اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

حج موجب نزدیکی انسان‌ها به خدا می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: حج موجب نزدیکی انسان‌ها به خدا می‌شود.

حج موجب نزدیکی انسان‌ها به خدا می‌شود

سید سجاد موسویون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حج یکی از فروعات 10 گانه دین مبین اسلام بوده و ائمه معصومان(ع) نیز تاکید بسیاری بر این امر مهم دارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت استطاعت مالی انجام عمل حج بر هر شخص واجب است، اضافه کرد: این عمل باید با رعایت موارد موجود صورت گیرد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به برخی از شرایط اشخاصی که قصد ادای فریضه حج را دارند، افزود: حج باید با پول پاک ادا شود.

وی با اشاره به برخی از آثار تربیتی حج افزود: پاک کردن مال و دارایی از ناپاکی‌ها و رفتن به سوی خدا با پاکی و قداست از جمله موضوعاتی است که موجب قبولی حج می‌شود.

حجت‌الاسلام موسویون در ادامه با اشاره به اینکه انجام عمل حج موجب قرب و نزدیکی انسان‌ها به خدا می‌شود، اضافه کرد: با رجوع به برخی از روایات نقل شده در زمینه فضائل حج مشخص می‌شود که تا چهار ماه پس از انجام عمل حج گناهان اشخاص آمرزیده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وظیفه اداکنندگان حج افزود: افراد نباید این دیدگاه را داشته باشند، که چون به سرزمین مقدس مکه مشرف شده و عمل حج را انجام داده‌اند، پس حق انجام هر عمل ناشایستی را دارند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه پس از انجام اعمال حج مسئولیت انسان‌ها در برابر خداوند سنگین‌تر می‌شود، اضافه کرد: انسان‌ها پس از انجام این عمل عبادی سیاسی باید توجه بیشتری نسبت به اعمالی که انجام می‌دهند، داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با ادای فریضه مقدس حج گناهان شخص آمرزیده می‌شود، افزود: همه افرادی که به انجام این فریضه مقدس می‌پردازند، باید توجه ویژه‌ای نسبت به اعمالی که انجام می‌دهند، داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسویون با اشاره به اینکه خود عمل حج نیز دارای شرایط خاصی است، افزود: درصورتی که موارد تعیین شده در حج رعایت شود، حج افراد مقبول درگاه خداوندی می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول