اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

حج فرصت خوبی برای فریاد عدالت‌خواهی مسلمانان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حج فرصت بسیار خوبی برای فریاد عدالت‌خواهی مسلمانان محسوب می‌شود.

حج فرصت خوبی برای فریاد عدالت‌خواهی مسلمانان است

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هیچ موضوعی در دین اسلام مورد غفلت واقع نشده است و برای همه امر برنامه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام یک دین جامع، توحیدی، کامل و مکمل همه ادیان است، خاطر نشان کرد: هر موضوعی که برای مسائل فردی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه نیاز است در دین اسلام به آن پرداخته شده است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در نگاه نخست مسئله حج یک مسئله عبادی محسوب می‌شود، اضافه کرد: حج به جز جنبه عبادی از جنبه‌های دیگری چون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز برخوردار است.

وی به مراسم حج دوران پیامبر اکرم(ص) و موضوع غدیر خم اشاره کرد و افزود: کامل شدن دین و معرفی امام علی(ع) به عنوان وصی پیامبر اکرم(ص) در مراسم حج بیانگر پیام بزرگی است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه هر امر مهمی که مربوط به جهان اسلام می‌شود باید در اجتماعات بزرگ و مهمی چون حج مطرح شود، تصریح کرد: موضوع غدیر در اجتماع بزرگ مسلمانان و نمایندگان آنها مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از حج به عنوان یک فرصت خوبی در مدیریت اجتماعی و سیاسی مسائل مربوط به جهان اسلام استفاده کرد، ادامه داد: باید به این مسئله به صورت جدی پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مشکلات مسلمانان امروز باید در موسم حج مطرح و تبیین شود، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با صدای رسا مشکلات و مظلومیت خود را فریاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه موسم حج بهترین فرصت برای فریاد عدالت‌خواهی مسلمانان در سطح جهان است، یادآور شد: صدای مظلوم آنها باید در این مراسم به گوش جهانیان برسد.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: تبیین آینده اسلام و ارزش‌های جامعه اسلامی باید در موسم حج فریاد زده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان از یوغ استکبار جهانی و دشمنان بیرون آمده‌اند، تصریح کرد: امروز مسلمانان فرصت فریاد مظلومیت خود را پیدا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زیر یوغ بودن مسلمانان باید در قالبی با عنوان برائت از کفار و مشرکین در موسم حج فریاد زده شود، یادآور شد: این امر یک ضرورت و اولویت در جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه انسجام و اتحاد یکی از ضرورت‌های مدیریت واحد دین اسلام و آینده آن است، خاطر نشان کرد: اصول و ارزش‌های اسلامی با مدیریت واحد در جامعه تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه فریاد زدن برائت از کفار یکی از ضرورت‌های امروز برای مسلمانان است، ادامه داد: حفظ اتحاد و انسجام بین مسلمانان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: باید اتحاد و انسجام جهان اسلام و مسلمانان در یک مدیریت واحدی متمرکز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به حفظ اتحاد و انسجام و مدیریت واحد به عنوان محورهای مهمی در موسم حج اشاره کرد و افزود: این محورها سبب ماندگاری دین اسلام می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: حجاج و زائران خانه خدا باید با توجه به محورهای مذکور به حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی بپردازند.

حجت‌الاسلام دشتکی به رهنمودهای امام راحل(ره) و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه حفظ ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: این تدابیر در حفظ آینده اسلام نقش بسیار مهمی دارد و باید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول