اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر:

حجاج در انجام اعمال خود تابع مراجع تقلید باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه حجاج ایرانی سفیران و نمایندگان ایران در همایش بزرگ حج هستند گفت: حجاج ایرانی در انجام اعمال خود در سرزمین وحی تابع مراجع تقلید باشند.

حجاج در انجام اعمال خود تابع مراجع تقلید باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سلمان بحرانی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران و زائران حج تمتع اظهار داشت: حجاج در کارهایی که مراجع به آنها سفارش کرده‎اند از جمله شرکت در نماز جماعت توجه داشته باشند که ما شیعه و تابع مذهب جعفری هستیم پس در آیین معنوی حج باید به گونه‎ای عمل کنیم که انگشت‌نما نشده و توهینی به رهبران و مقدسات دینی ما نیز نشود.

وی با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای مسلمان بیان کرد: امروز اگر بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان رخ داده به برکت جمهوری اسلامی است و حجاج ایرانی نیز سفیران و نمایندگان ایران در این همایش بزرگ اسلامی هستند.

بحرانی اضافه کرد: نگاه همه مسلمانان در این شرایط حساس زمانی به ملت ایران است پس حجاج ایرانی در آیین معنوی حج امسال باید بیش از گذشته نمونه یک مسلمان واقعی باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به جسارت صهیونیست‎ها و آمریکایی‎ها به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، مسلمانان و به ویژه ایرانیان باید در آیین برائت از مشرکان خوب ظاهر شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال 773 نفر مشتاق زیارت خانه خدا از این استان برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‎شوند. 

وی اضافه کرد: مشتاقان بوشهری زیارت خانه خدا، امسال در قالب پنج کاروان 147 نفری در روزهای 10 و 11 مهر ماه از فرودگاه بین‎المللی بوشهر به جده اعزام می‎شوند.

بحرانی یادآور شد: زائران حج تمتع بوشهر امسال مدینه قبل هستند و سفر آنان نیز 35 تا 40 روز به طول می‎انجامد.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: همچنین 431 نفر از زایران این استان مرد و 302 نفر زن هستند که پیرترین آنان 85 سال و جوان‎ترین نیز 18 سال سن دارند.

وی اظهار داشت: در موسم حج امسال یک کاروان اختصاصی برای برادران اهل سنت مناطق کنگان، خارک، شیف، عسلویه و نخل تقی در نظر گرفته شده که این کاروان 95 نفری دارای یک روحانی، مدیر و خدمه از خودشان است.

بحرانی گفت: اداره کل حج و زیارت استان بوشهر بر اساس برنامه‎ریزی‌هایی که داشته 12 جلسه آموزشی دو ساعته برای مشتاقان زیارت خانه خدا برگزار کرده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول