اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

حجاج حامل موادمخدر ممنوع‌الخروج می‌شوند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: حجاجی که مواد مخدر حمل کنند با حکم دادگاه از یک تا 5 سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند.

حجاج حامل موادمخدر ممنوع‌الخروج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد در جمع مسئولان قضائی، انتظامی، اداره کل حج و زیارت و مدیران کاروان‌های حج استان کرمان اظهار داشت: باید با هر زائری که موادمخدر همراه داشته یا در وسایل خود جاسازی کرده باشد، برخورد قاطع صورت گیرد.

وی بیان داشت: در صورت کشف مخدر از زائر باید با اخذ بلیت و ویزای وی و ابطال آن‌ها از عزیمت فرد متخلف به حج جلوگیری و با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی شود.

موحد افزود: این اشخاص علاوه بر اینکه در سال جاری موفق به انجام حج نمی‌شوند، بلکه با حکم دادگاه از یک تا پنج سال نیز از کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سال قبل بر خلاف تمام تذکرات و اطلاع‌رسانی‌ها برخی از زائران توجه نکرده و حدود 40 نفر از زائران زن و مرد حج تمتع که مواد از آنها کشف شد از انجام مراسم معنوی حج تمتع محروم شدند و تبعات سنگین قانونی و حیثیتی برای آنان ایجاد شد.

موحد ابراز داشت: مدیران، روحانیان و پزشکان کاروان‌ها در این زمینه مسئولیت مهمی دارند و انتظار می‌رود با آموزش و اطلاع‌رسانی تا حد زیادی از این وضعیت پیشگیری کنند.

وی اذعان داشت: همانند سال‌های گذشته با حاملان موادمخدر به سرزمین وحی از هر نوع به هر میزان که باشد، برخورد قضایی صورت می‌گیرد و از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول